Les 'Variacions Golberg' al proper concert de la Temporada musical

MiquelVillalba
El pianista Miquel Villalba. FOTO: aglaemusica

Un dels pianistes catalans amb més projecció internacional, Miquel Villalba, ofereix demà dimecres, un concert a la Sala d'actes del Rectorat, a les sis de la tarda. Aquest músic, format a l’Escolania de Montserrat i al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, interpretarà una de les obres més emblemàtiques de Johann Sebastian Bach, les Variacions Goldberg, BWV 988.

Villalba compta amb els premis d’Honor de Piano i d’Acompanyament, el Premi de l’Associació Catalana dels Compositors i el Generalitat de Catalunya. Ha guanyat també, nombrosos guardons en concursos nacionals i internacionals (Albacete, Granada, Berga, Carlet, “Maria Canals” de Barcelona, Eivissa, “Jonge Virtuozen” de Bèlgica, etc.).

Pianista de gran versatilitat, el seu repertori abraça des del Barroc fins als nostres dies. La seua discografia inclou obres des de Listz fins a Hindemith i entre les seues interpretacions destaca la integral pianística de Manuel Blancafort i la seua darrera gravació, dedicada a Montsalvatge i Mompou.

Miquel Villalba va ser l'encarregat ara fa dos anys de tancar la Temporada musical de la UdL, amb l'estrena de quatre obres inèdites del compositor i pianista lleidatà, Ricard Viñes. Ara torna a la Universitat de Lleida per interpretar una de les peces més conegudes del compositor alemany.