L'examen d'història de les provés d'accés a la universitat es podrà fer en aranès

L'acord entre Generalitat, Conselh d'Aran i UdL preveu ampliar-ho a altres matèries

SelectivitatPAUaranesUdL
Barrera, Chacón i Vila. FOTO: Generalitat de Catalunya
La conselleria d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, el Conselh Generau d’Aran i la Universitat de Lleida (UdL), van signar ahir un conveni perquè les Proves d’Accés a la Universitat es puguin fer en aranès. En l’acte de signatura ha estat presents la consellera Àngels Chacón, el síndic d’Aran, Carles Barrera, la vicerectora d'Estudiants de la UdL, Neus Vila.

Aquest acord "posa de manifest el compromís del Govern en donar resposta a la diversitat lingüística de Catalunya. Amb la introducció de l’aranès en les PAU el Govern no només en fomenta l’ús, la difusió i el coneixement de l’aranès sinó que n’impulsa, a més, la seua normalització", va manifestar la consellera.

En les Proves d’Accés a la Universitat de 2019 a què es presenti l'alumnat de l'Aran, enguany s’inclourà l'opció de l'aranès en els enunciats de l’examen d’Història -matèria obligatòria-, tot i que el conveni preveu que en futures convocatòries s'ampliïn les matèries amb l'opció d’enunciats en aranès.

El mes passat, la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i la UdL van subscriure un conveni perquè l’estudiantat provinent del sistema educatiu andorrà pugui realitzar les PAU a la Seu d’Urgell i així s'eviti el desplaçament fins a Lleida, com era habitual.

TEXT: Premsa Conselleria d'Empresa i Coneixement