Llach convida a col·laborar per muntar una aula informàtica a Senegal

La seua fundació i la UdL tornen a activar el conveni signat al 2014

LlachUdLconveni2017
Lluís Llach. FOTO. UdL

El músic i actualment diputat, Lluís Llach, ha convidat avui els universitaris i tots els lleidatans a col·laborar en un dels projectes que la Fundació que du el seu nom té al Senegal. Es tracta de la posada en marxa d'aula d'informàtica a l'Institut de secundària de la localitat de Palmarin, amb l'objectiu de pal·liar les mancances en informàtica que té el jovent de la zona i que els dificulta estudiar a a la Universitat.

La xerrada que Lluís Llach ha fet avui sobre els projectes de la seua fundació té al Senegal ha servit, en paraules de l'artista i també del vicerector de Campus, Jesús Avilla, per reactivar el conveni de col·laboració que ambdós entitats van signar al 2014. Es tractava d'un acord per a la cessió d'ordinadors per muntar l'aula d'informàtica.

Dificultats per fer arribar electricitat a l'Institut i la seua feina com a diputat, ha explicat, han retardat el projecte que encara precisa de la donació d'ordinadors. En aquest sentit, el vicerector de campus ha dit que la voluntat de la UdL és que "comenci a rodar d'una manera permanent el conveni i obrir-lo a tota la ciutadania".

Llach ha parlat dels diferents projectes que té en marxa la seua fundació, com ara el Yayoma, per dotar de barques als pescadors de la zona, el projecte de la biblioteca Mandela, destinada als escolars, així com el projecte sanitari que inclou cursos per a llevadores.