Lliuren el premi de la càtedra Agrobank a la millor tesi agroalimentària

Per un treball de genètica porcina d'una doctora de la Complutense de Madrid

miramayusopremiagrobank
Míriam Ayuso, amb els representants de CaixaBank i la UdL
La Càtedra AgroBank de la Universitat de Lleida (UdL) ha lliurat avui el premi a la millor tesi en l'àmbit agroalimentari a Míriam Ayuso, doctora per la Universitat Complutense de Madrid i actualment a la Universitat d'Anvers. El seu treball, sobre genètica porcina, va ser l'escollit entre 68 procedents de 13 comunitats autònomes. El lliurament d'aquesta primera edició del guardó s'ha fet en el marc de les Jornades AgroBank "Horitzó 2020", que ha reunit a Lleida més de 400 professionals del sector agrari, i que ha encapçalat el secretari general d’Agricultura i Alimentació del Ministeri, Carlos Cabanas.

Ayuso ha treballat, concretament, l'efecte de la introducció de genètica Duroc i de la restricció de vitamina A a la dieta sobre paràmetres productius, expressió gènica i qualitat de la carn en el porc ibèric. A les comarques de Lleida hi ha més de 2.800 explotacions ramaderes de porcí i 4,8 milions de caps de bestiar. Representen el 55% de les més d'1,6 milions de tones de carn i elaborats de porcí que es produeixen a Catalunya anualment.

La Càtedra AgroBank de la UdL, creada al 2016, té entre els seus objectius fonamentals el reconeixement de la recerca d'excel·lència que s'està desenvolupant en l'àmbit agroalimentari, promoure la transferència de coneixement científic i tècnic entre investigadors, professionals del sector i clients de l'entitat financera; així com impulsar la qualitat i la innovació en aquest sector.

Text: Comunicació Caixabanc / Oficina de Premsa UdL

NOTICIES RELACIONADES:

Una tesi sobre genètica porcina, primer premi de la Càtedra Agrobank