L'estudiantat de la UdL, solidari amb La Marató

Esmorzars populars, torneig de videojocs i un cinefòrum al programa

marato
Les voluntàries universitàries a l'esmorzar davant del Rectorat. FOTO: UdL
Més d'una cinquantena d'alumnes de tots els campus de la Universitat de Lleida (UdL) participen com a voluntàries i voluntaris en les activitats que ha organitzat el Consell de l'Estudiantat en suport a La Marató de TV3, que enguany està dedicada al càncer.

Aquest és el vuitè any que l'estudiantat de la UdL hi col·labora, no només per conscienciar la població sobre la malaltia i la importància d'investigar-la, sinó també recaptant fons. El Consell ha redactat un protocol que hauran de seguir les persones voluntàries per assegurar una bona gestió dels diners que es recullin i que fins ara són prop de 200 euros.

Els diferents campus universitaris acullen des d'ahir, i fins divendres, de forma rotatòria esmorzars populars amb coca donada per pastisseries lleidatanes. Ahir van ser a Cappont, avui al Rectorat, demà s'instal·laran al campus d'agrònoms, on també hi haurà un dinar popular a 5 euros, i divendres al de ciències de la salut.

Dimecres a la tarda, alumnat d'Infermeria i Fisioteràpia informarà, entre les 16.30h i les 19.30h a la Plaça Víctor Siurana sobre els factors que influeixen en l'aparició del càncer i sobre hàbits saludables per prevenir-lo amb una dinàmica participativa.

Les activitats finalitzaran divendres amb un cinefòrum a l'Aula Magna del campus de Ciències de la Salut. Abans, el dijous, de 3 a 6 de la tarda, l'Escola Politècnica Superior Dijous acollirà un torneig de videojocs de futbol i estratègia, bingo i futbolí.

El Saló Víctor Siurana tornarà a ser diumenge, 16 de desembre, una de les seus telefòniques on les persones voluntàries atendran les trucades que vulguin fer donacions per La Marató.