Els rectors de la UdL coincideixen en què la universitat ha canviat Lleida

Participen en la presentació del tercer número de la revista 'Shikar'

CECS-UdL2017
La presentació ha tingut lloc al Rectorat. Foto: UdL

El tricentenari, enguany, del tancament de la primera universitat de la Corona d'Aragó, l'Estudi General de Lleida, per ordre del Borbó Felip V, i la creació per la Llei 34/1991 de 30 de desembre del Parlament de Catalunya de la Universitat de Lleida (UdL), ara fa 25 anys i escaig, han servit per presentar aquest vespre al Rectorat de la UdL el tercer número de la revista Shikar, que edita el Centre d'Estudis Comarcals del Segrià.

En l'acte de presentació, un debat sobre el passat, el present i el futur de la UdL, hi han participat el tres rectors que han ocupat el càrrec des del 1993: Jaume Porta (1993-2003), Joan Viñas (2003-2011) i Roberto Fernández (rector des del 2011), a més del director de la publicació, Quintí Casals, que ha moderat el debat.

Tot recordant Víctor Siurana, president de la Comissió Gestora fins a l'elecció de Porta, Casals ha plantejat als convidats si calia passar pàgina del passat, quin era el futur que li albiraven a la institució, què havia significat la recuperació de la Universitat per al territori i quins records guarden pel seu pas al capdavant de la UdL.

Tots tres han coincidit en què l'any 1991, quan s'aprova la Llei de creació de la UdL, va ser clau no només per impulsar els estudis universitaris a Lleida -que llavors depenien d'altres universitats catalanes-, sinó per canviar a millor la ciutat. En paraules de l'actual rector per "completar l'urbanisme, per disminuir el provincianisme, i per l'impacte econòmic".

La revista Shikar, de caràcter anual, inclou en aquest número un article sobre Les primeres universitàries lleidatanes (1882-1920), que signa el director de la revista, l'historiador i treballador de la UdL, Quintí Casals. La publicació aplega també altres estudis sobre àmbits tan diversos com la botànica, la història de l'art, la cultura popular, el patrimoni, la pedagogia o les noves tecnologies.

El consell de redacció compta amb altres membres de la UdL com ara els professors Jordi Soldevila i Josep Antoni Conesa.

Carregant el reproductor...