Maria Artiga guanya el concurs de tesis en 3 minuts de Campus Iberus

Realitza una recerca sobre aplicació de nanotecnologia en la conservació dels aliments

La doctorand de la Universitat de Lleida (UdL) María Artiga s'ha imposat a la darrera edició del concurs Tesis en tres minuts de Campus Iberus, disputada a Logronyo. Aquesta investigadora del Departament de Tecnologia d'Aliments treballa en l'aplicació de nanotecnologia a la conservació de productes molt poc durables, com la fruita fresca. Artiga planteja l'ús de nanoemulsions i emulsions dobles per aconseguir recobriments comestibles per tal que siguin "més segurs, més sans, més duradors, de major qualitat i a l'abast de tothom".

Amb la seua explicació, titulada L'essencial és invisible als ulls, aquesta doctorand de la UdL va ser mereixedora del primer premi, dotat amb 1.000 euros. Els accèssits, de 600 euros cadascun, han estat per a Jason Omedes Llorente, de la Universitat de Saragossa (Unizar), amb la tesi Ensenyant a robots amb la ment; i Raúl Azpilicueta Martínez, de la Universitat Pública de Navarra (UPNA), amb Mateix nivell, diferent edat: nens i adults de nivell bàsic interactuant en anglès.

En aquesta fase final, hi han participat dotze joves investigadors de les universitats que formen el Campus d'Excel·lència Internacional Iberus: quatre de Saragossa, tres Lleida, tres de la Rioja i dos de la UPNA. A banda de la doctorand guanyadora, els participant de la UdL han estat Teresa Guilera, amb una tesi sobre empatia en estudiants de Medicina; i Albert Bigordà, amb una recerca sobre disseny i validació d'una aplicació informàtica per al diagnòstic de patologia en l'espatlla.

El jurat estava compost pel vicepresident de Campus Iberus, Julio Lafuente; el professor d'Enginyeria Elèctrica i director de Divulgació del Coneixement a la Universitat Pública de Navarra, Joaquín Sevilla; la coordinadora del Grau de Periodisme de la Universitat de Saragossa, Carmen Marta; el director del diari La Rioja, José Luis Prusén; i el director de Comunicació de la Universitat de La Rioja, José Javier Tejada.

Text: Comunicació Iberus / Sui Generis Comunicació Creativa / Premsa UdL