Més de 400 alumnes d'ESO, al 9è Per què no puc fer-ho?

Les noies descobreixen les Enginyeries de l'EPS i els nois, les filologies de la Facultat de Lletres

Un total de 434 alumnes de quart d'ESO -217 noies i 217 nois- de 7 centres educatius participaran aquest divendres, 16 de novembre, a la jornada Per què no puc fer-ho?, dedicada a presentar els estudis de la Universitat de Lleida (UdL) sense estereotips de gènere. L'objectiu és esperonar l'alumnat en l'elecció de titulacions on un dels dos sexes està menys representat. La novena edició se centra en els graus d'enginyeria de l'Escola Politècnica Superior (EPS), amb un 86,55% d'alumnat masculí, i les filologies de la Facultat de Lletres, amb un 78,71% d'estudiantat femení.

Aquesta jornada, organitzada pel Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones Dolors Piera de la UdL, se celebra anualment des del 2010 i per ella ja hi han passat uns 3.000 estudiants de Secundària de les comarques de Ponent. Enguany hi participen joves de l'INS d'Alcarràs, l'INS Guindàvols, el Col·legi del Carme, l'INS Almatà de Balaguer, l'INS Torre Vicens, el Col·legi Maristes i l'INS Canigó d'Almacelles.

Les activitats previstes inclouen una presentació dels estudis i de les seues sortides professionals, visites guiades i tallers pràctics; un total de sis a cada centre. A l'EPS, les activitats giren al voltant de la criptografia i la seguretat informàtica, la termografia, la construcció sostenible, els escàners 3D i el giroscopi. A Lletres, sobre el paper de la filologia al món editorial o la toponímia. També hi haurà un taller d'escriptura de cançons d'èxit amb el cantautor Miquel Veny.

L'estudiantat pot conèixer de primera mà dones i homes que van triar la seua carrera sense tenir en compte els estereotips de gènere, amb l'objectiu de donar models de referència alternatius als habituals i promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.