Micro-MOOC sobre accés obert a través de Twitter

Biblioteques de la UdL participa en el projecte, coordinat per la UOC

micromoocUdL2017
Jornada de l'1 d'octubre a Barcelona Foto: Bru Aguiló- Fotomovimiento (CC BY-NC-ND 2.0)

La unitat de Biblioteca i Documentació de la Universitat de Lleida (UdL) participa, amb 9 universitats més, en un curs gratuït sobre accés obert que s'impartirà a través de Twitter. El projecte, coordinat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), planteja una formació de cinc dies de durada, del 23 al 27 d'octubre. S'impartirà cada dia a les 12.00h per @moocmicro i amb l'etiqueta #OAMOOC.

L'objectiu d'aquest curs és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l'accés obert (open access), amb un llenguatge senzill i divulgatiu, proporcionant una visió panoràmica de bones pràctiques, iniciatives, estàndards i eines per a publicar, difondre i preservar tant les publicacions com les dades generades en el marc d'una recerca. Es tracta una iniciativa oberta, especialment adreçada a investigadors i estudiants de doctorat, màster i postgrau.

A més de la UdL i de la UOC, en aquest micro-MOOC hi participen la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i la Universitat Jaume I. També hi col·laboren el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), l'Associació Europea d'Universitats (European University Association, EUA), la Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche (LIBER) i SPARC Europe.

Text: Premsa UOC/ Oficina de Premsa UdL