Mig miler d'alumnes, a la 2a Jornada Stat Wars

Activitats lúdiques per aprendre la importància de la bioestadística

Mig miler d'alumnes, a la 2a Jornada Stat Wars a la UdL sobre bioestadística
A la sessió hi va participar alumnat d'ESO i Batxillerat / Foto: UdL
Un total de 570 alumnes de 10 centres de secundària de les comarques de Ponent han participat aquest dimecres, 20 de novembre, a la segona jornada Stat Wars de la Universitat de Lleida (UdL). L'activitat, organitzada pel professorat de Bioestadística de la Facultat de Medicina de la UdL i l'ICE, compta enguany amb la col·laboració de la Societat Catalana d'Estadística, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i la Xarxa Nacional de Bioestadística (BIOSTATNET).

L'estudiantat de quart d'ESO i 1r de Batxillerat ha gaudit d'un espectacle interactiu a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus 1 d'octubre, en el que ha pogut descobrir que vivim en un món ple de dades i que l'estadística ""és útil per a moltes coses, com ara estudiar el canvi climàtic, combatre malalties, decidir millor, resoldre problemes complexos, i trobar allò que busquem", expliquen els organitzadors.

L'objectiu és que els joves aprenguin jugant i divertint-se. Per això, han participat en diferents concursos, alguns individuals i altres en grup, per resoldre problemes quotidians mitjançant tècniques estadístiques. A la sessió també van prendre part tres personatges de la Legió 501-Spanish Garrison: Darth Vader, un soldat de les tropes imperials i un petit jawa, que també van manifestar interès per l'estadística i van col·laborar en el repartiment de premis, amb la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UdL, Montse Rue.

Stat Wars és una idea original de la Universidad Carlos III de Madrid. A banda d'aquesta institució i de la UdL, enguany també hi participen les universitats Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Almeria, Castella-la Manxa, Navarra, País Basc, Salamanca i València.