Mig miler d'escolars, al 3r Congrés Anna Gené

Presenten els seus projectes científics, treballats a l'aula

Mig miler d'escolars, al 3r Congrés Anna Gené
Participants en l'edició del 2015 Foto: UdL
Uns 500 alumnes de Primària de dotze escoles de Lleida, Alcarràs, Almacelles i Vilanova de la Barca participen des d'aquest matí i fins divendres a la tercera edició del Congrés Anna Gené. Fem ciència a l'escola, que té lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL). L'objectiu és donar suport als mestres per motivar els petits a treballar les ciències experimentals a l'aula, com va fer la desapareguda catedràtica de la UdL que dóna nom a la trobada.

Els veritables protagonistes del congrés són els nens i nenes, ja que són els ponents encarregats de compartir les seues vivències i aprenentatges amb tot el públic assistent. Enguany parlaran de temes com les calories dels aliments, els invents elèctrics o els miralls. Per primer cop també es presenten els projectes que desenvolupa la UdL amb les escoles de Pardinyes i Joan Maragall, en el marc del programa MAGNET de la Fundació Jaume Bofill.

A banda d'aquests dos centres escolars, també hi prenen part les escoles Parc de l'Aigua, Mestral, Frederic Godàs, Parc del Saladar, Camps Elisis, Sant Josep de Calassanç, Santa Anna, Francesco Tonucci i Anna Simó.  La trobada l'organitzen la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià i la Paeria.

Congrés Anna Gené. Fem ciència a l'escola