Alumnat de mobilitat de la UdL i la UdG, en un 'escape game'

Organitzat per Fruilar ha tingut la poma Pink Lady com a protagonista

mobilitatUdLescaperoom2019
Els estudiants a les plantacions de pomes. FOTO: Fruilar
Ajudar la Matilda, productora de pomes Pink Lady, a desfer-se dels encanteris que pateixen els seus camps des de la nit de Hallowen, ha estat el fil argumental del joc de pistes o escape game on van participar dissabte una seixantena d'alumnes Erasmus i altres programes de mobilitat de les universitats de Lleida i Girona.

Organitzats en deu equips de sis persones cadascun, les estudiants i els estudiants mexicans, brasilers, xinesos, italians, belgues, holandesos, entre d'altres, van haver de resoldre 10 enigmes en una hora i mitja per salvar la producció de Pink Lady de la Matilda, ja que a inicis de novembre s'inicia la nova collita d'aquesta poma a Ponent.

L'escape game, organitzat per la societat agrària de transformació Fruilar, va tenir lloc a les instal·lacions de la companyia, al polígon industrial El Segre. Els guanyadors han estat els Pink, un equip de la UdL i la UdG format per cinc noies i un noi que han estat capaços de superar els reptes en el temps marcat.

Abans de la gimcana, l'alumnat estranger va visitar l'explotació de pomeres AgroMassot, a Torre-serona, i la central de manipulació de Fruilar a Lleida, durant la qual se'ls ha explicat el procés de producció, recepció, conservació, manipulació i empaquetatge de la poma Pink Lady. A la tarda, després d'un dinar al Rectorat, van conèixer la Seu Vella de Lleida. Aquestes activitats s'emmarquen en el pla d’integració i acollida a l'estudiantat nouvingut que organitzen les universitats.