Música, versos i llibres per celebrar sant Jordi a la UdL

Propostes de l'Aula de Poesia, l'Institut de Llengües, Biblioteca i Publicacions

santjordi2
La UdL celebra sant Jordi. FOTO: UdL
A l'homenatge aquesta tarda: Joan Margarit en la memòria, un recital a càrrec del poeta i exprofessor de la UdL, Pere Rovira, i del pianista lleidatà, Xavier Monge i la  presentació de l'Antologia dels 25 anys de l'Aula de Poesia de la UdL 'Jordi Jové' 25 anys/años Versos que es podrà seguir per internet, a la diada de sant Jordi a la Universitat de Lleida s'hi sumen altres propostes.

L'Institut de Llengües publica, per segon any consecutiu, una llista de reproducció a l'Spotify amb 75 cançons relacionades amb aquest dia. Si l'any passat la llista era de cançons en llengües i parlars que no estem acostumats a escoltar habitualment, enguany es tracta d'un recull de música inspirat lliurement en la llegenda de sant Jordi i el drac, la princesa i tot el que hi associem (la rosa, el llibre…).

Els intèrprets, els títols o les lletres de la llista LSJD dibuixen un recorregut més o menys evident pels indrets i temes que evoquen els protagonistes (des dels ordes sota la protecció del sant fins a la pervivència de la figura del drac en diversos elements). La llista comença amb l'himne de sant Jordi en una versió polifònica dissonant de Svanètia (Geòrgia) i continua amb propostes en diverses llengües europees: català, occità, rus, aragonès, espanyol, anglès… i moltes d’altres per anar descobrint.

Biblioteca i Documentació regala llibres dels fons de donatius duplicats o de donatius que no formen part de les seues col·leccions a través de les parades virtuals que les diferents biblioteques de la UdL han preparat per a l'ocasió. Els llibres es poden demanar per correu electrònic i passar-los a buscar per les biblioteques dels diferents campus.

D'altra banda, Edicions i Publicacions ofereix un descompte del 10% en compres a la botiga sobre tot el fons editorial de la Universitat de Lleida i resta de llibres disponibles a les prestatgeries. Entre les novetats editorials, hi trobem Parresia. Converses literàries amb Jaume Pont, J. A. Clua, E. Falguera i J. R. Veny (eds.); Viure a censal. L'endeutament municipal a la regió de Lleida entre els segles XVII i XIX, G. Ramon-Molins; Enric Arderiu i Valls. L'exemple d'intel·lectual noucentista a les terres de Ponent, J. Soldevila Roig (ed.); Versos 68. Laia Malo; Versos 69. Almudena Vidorreta; Versos 70. Dai Weina; Els estudis lèsbics, gais, trans i queer. Una introducció pràctica, R. Mérida; i Sexo sin ángeles. Tusquets Editores y "La Sonrisa Vertical",  E. Díaz.