Prop de 2.300 alumnes nous comencen el curs a la UdL

Les jornades d'acollida donen el tret de sortida a l'activitat docent

benvingudalletres
Benvinguda a la Facultat de Lletres el curs passat, encara amb màscara sanitària / Foto: UdL
Prop de 2.300 alumnes nous començaran la setmana vinent les classes de primer curs dels graus i dobles graus de la Universitat de Lleida (UdL). A l'espera de les properes reassignacions i la preinscripció del setembre, posterior a la convocatòria extraordinària de la selectivitat, la UdL ha cobert gairebé el 98% de les places ofertades als centres propis. L'activitat arrenca dilluns 12 de setembre amb les sessions d'acollida al nou estudiantat, que es desenvolupen simultàniament a tots els campus, incloent Igualada i La Seu d'Urgell.

Els equips de direcció presenten els diferents graus i serveis com ara el campus virtual, les biblioteques, l'Institut de Llengües, el programa UdLxTothom o la unitat de Relacions Internacionals, encarregada de la mobilitat. Les Facultats de Medicina i d'Infermeria i Fisioteràpia organitzen també visites guiades pel campus de Ciències de la Salut. El mateix farà l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEA), on membres del Consell de l'Estudiantat de l'ETSEA ensenyaran els diferents edificis del campus d'Agrònoms als nous companys i companyes.

En el cas de la Facultat de Lletres, el programa inclou un refrigeri a un dels claustres del Rectorat. I a l'Escola Politècnica Superior han previst una gimcana i una festa de cloenda al campus de Cappont. A l'INEFC-Lleida tenen previst fer tallers simultanis de 30 minuts i pràctiques esportives per finalitzar la jornada. Mentre, a l'INEFC-Pirineus (La Seu d'Urgell) repetiran el raid d'aventura que van estrenar al setembre de 2021. La prova arrencarà el dimarts, 13 de setembre, al Parc del Segre i es desenvoluparà fins l'endemà. L'alumnat passarà tota la nit fora i, quan acabi el raid, tindrà lloc l'acte oficial de benvinguda.

La Universitat de Lleida ofertava un total de 2.495 places de primer curs, 25 més que l'any passat. Els centres propis n'han cobert el 97,98%, mentre que la mitjana als adscrits és del 70%. Tot i així, en el cas d'INEFC la matrícula fins a la data frega el 97%. Uns percentatges que la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Qualitat, Paquita Santiveri, qualifica de "molt satisfactoris".

La principal novetat d'aquest curs és el grau d'Enginyeria Informàtica al campus Igualada-UdL, que ha complert amb escreix l'oferta, amb 38 matriculats per a les 35 places inicials. En total, a la capital de l'Anoia començaran curs universitari uns 200 nous alumnes. Quant als màsters i els dobles màsters, el període d'inici de l'activitat docent s'estén entre el 12 de setembre i el 26 d'octubre. Les biblioteques ja han recuperat el seu horari habitual, de 09.00h a 21.00h, de dilluns a divendres. Els caps de setmana només funciona la Biblioteca de Lletres, al Rectorat, en la mateixa franja horària.

La UdL acull enguany l'acte d'inauguració oficial del curs acadèmic 2022-2023 del sistema universitari català. Serà el proper dijous, 15 de setembre, a l'auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont, amb lliçó a càrrec de l'escriptor i doctor honoris causa de la UdL, Josep Vallverdú. L’acte es podrà seguir en directe per Internet, a través de la pàgina d'streamings de la UdL i del canal de YouTube institucional.

MÉS INFORMACIÓ:

Web de les Jornades d'acollida al nou estudiantat
Galeria fotogràfica de les Jornades d'acollida al nou estudiantat