Nous degans a Dret, Economia i Turisme i a Educació, Psicologia i Treball Social

El Consell de govern ratifica els nomenaments d'Eduard Cristóbal i Maria Pau Cornadó

nousdegans2019
Cornadó i Cristóbal. Foto: UdL
El Consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha ratificat Eduard Cristóbal com a degà de la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET), i Maria Pau Cornadó, com a degana de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), després que fossin nomenats pel rector en no presentar-se candidats a les eleccions d'aquests centres.

Per la mateixa raó, el consell de govern ha donat llum verda al nomenament de Joan Costa com a nou director del departament d'Hortofructicultura, Botànica i Jardinera, mentre que les direccions dels nous departaments de Pedagogia, María Paz López i Psicologia, Judit Janés, van ser escollides en les eleccions celebrades dilluns passat.

Pel que fa als nous deganats, Eduard Cristóbal és economista i professor a la UdL des del 1995. Responsable del grup de recerca sobre turisme, economia social i del coneixement (TURESCO), ha estat fins ara director del departament d'Administració d'empreses. Anteriorment també havia exercit de vicedegà i coordinador de titulació.

Entre les prioritats del seu mandat estan reforçar el suport administratiu de la facultat, fomentar la vinculació del centre amb empresariat i professionals, promocionar la innovació docent, la docència en anglès i la mobilitat internacional, a més de fer de la FDET "un centre pioner en el desenvolupament de polítiques inclusives i solidàries". L'acompanyen en l'equip:  Jordi Moreno, Yolanda Montegut, Paloma de Barrón, Eva Martín, M. José Puyalto i Manel Plana.

Maria Pau Cornadó torna al deganat de la FEPTS que ja va ocupar entre 2010 i el 2016. Doctora en filologia catalana, a més de degana, Cornadó ha ocupat diversos càrrecs de gestió a la UdL com ara secretària general, vicerectora, vicedegana i cap d'estudis a la seua facultat. El seu equip està format per Àngel Blanch, David Aguilar, Blanca Patricia Silva, Marc Clarà i Agnès Ros Morente.

Els dos temes prioritaris que volen treballar els propers tres anys són l'impuls per a l'estabilització del professorat a temps complet de la Facultat i l'ampliació dels espais dedicats a la docència i la recerca, "ja que en els darrers anys la Facultat ha crescut en nombre d'alumnes i alhora en nombre de personal docent, personal investigador i grups de recerca", explica Cornadó.