Nous fisioterapeutes a Moçambic, gràcies a Fisiàfrica

El programa, iniciat per la UdL, continua a Gàmbia durant el 2018

fisiafricaUdL
Els nous fisioterapeutes de Moçambic. FOTO: Xarxa Vives

Un total de 31 universitaris de Moçambic s'han graduat en Fisioteràpia, gràcies al programa de cooperació Fisiàfrica, iniciat per la Universitat de Lleida i coordinat des de la Xarxa Vives d’Universitats. Aquest projecte, que des del 2014 treballa per desenvolupar els sistemes de salut de Gàmbia i Moçambic, ha finalitzat en aquest darrer país el darrer desembre, mentre que a Gàmbia continuarà durant el 2018.

La seua finalitat és que els nous fisioterapeutes, la major part actuals treballadors al sistema sanitari local, puguin exercir de professors d’aquesta disciplina amb l'objectiu d'augmentar el nombre de professionals sanitaris amb què compta el país.

Vuit docents pertanyents a universitats de la Xarxa Vives (Universitat de les Illes Balears, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Miguel Hernández d’Elx i Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya) van viatjar l'any passat a Moçambic per a impartir diferents assignatures del grau.

Gràcies al programa Fisiàfrica, que a Gàmbia està coordinat per la UdL, una desena d'estudiants d'aquest país van fer pràctiques de rehabilitació ambulatòria i de rehabilitació domiciliària a Lleida els darrers mesos de l'any passat.

TEXT: COMUNICACIÓ XARXA VIVES D'UNIVERSITATS/ OFICINA DE PREMSA UDL