Nova edició de les jornades sobre les Nacions Unides

jornadesONU-UdL2015
Les jornades tenen lloc a la Facultat de Dret i Economia. FOTO: UdL

Amb motiu de la creació, ara fa 70 anys de les Nacions Unides, i dels 60 anys de l'adhesió d'Espanya, les Jornades sobre l'organisme internacional que organitza el Departament de Dret Públic de la UdL, se centren enguany en les seues relacions amb la Unió Europea. Temes com ara la lluita contra el canvi climàtic, la crisi de les persones refugiades o el terrorisme d'Estat Islàmic seran abordats en les sessions que tenen lloc fins demà a la Facultat de Dret i Economia.

Les jornades s'ha obert avui amb la presentació de llibre La Unión Europea y los BRICS del catedràtic de Dret Internacional Públic de la UdL, Antoni Blanc, que ha destacat que els BRICS  representen el 25% del PIB mundial i el 40 % de la seua població i que tot i no ser una organització internacional estan molt presents a l' escena internacional. A la inauguració hi han assistit també el rector Roberto Fernández i l'exambaixador d'Espanya a la Xina i Rússia, Eugenio Bregolat.

Bregolat ha insistit en el gran poder econòmic que representa actualment la Xina ja que la seua economia contribueix amb el 30% del creixement mundial anual. "Tots els poders econòmics  europeus  fan cua per  visitar  Pequin", ha afegit, i és per això que els Estats Units d'Europa són més necessaris ara que mai.

Per la seua part Roberto Fernández,  ha dit que la universitat  és el millor antídot contra el provincianisme i que Europa  és la solució  i no el problema. "Quan  planifiquem el futur ho hem de fer amb el mapa mundi obert davant nostre, sinó la història ens passarà  per  damunt".

Més continguts

Galeria fotogràfica