Nou màster de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient al campus UdL-Igualada

L'estudiantat podrà fer pràctiques al Centre d'Innovació en Simulació 4DHealth

4DH_3
Estudiantat fent pràctiques al 4DHealth Foto: Marc Vila / 4DHealth

La Universitat de Lleida (UdL) oferirà a partir del proper curs acadèmic 2020-2021 un nou màster en Simulació Clínica i Seguretat del Pacient al campus UdL-Igualada. Aquest màster oficial, amb 20 places i que s'imparteix en modalitat semipresencial, desenvoluparà la vessant pràctica al Centre d'Innovació en Simulació 4DHealth, un hospital simulat de la capital de l'Anoia que des de fa cinc anys es dedica a la formació de professionals de la salut en un entorn gairebé real.

El nou màster "pretén proporcionar a l’alumnat una formació enfocada a la pràctica assistencial de qualitat, un coneixement metodològic i la capacitat per formular judicis clínics avançats mitjançant la presa de decisions ètiques dins d’equips multidisciplinaris", explica la degana de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, Judith Roca. Les persones que el cursin "poden esdevenir els líders dels grups interdisciplinaris i, per tant, seran més competitius als mercats laborals, tan nacionals com estatals i internacionals", afegeix.

A més, "aquests professionals de la salut integraran la recerca a la prestació de serveis habituals, fet que els obre les portes a cursar estudis de doctorat i realitzar la seua carrera professional no només centrada en el context assistencial, sinó també en el camp de la investigació i la docència", destaca la degana.

Per tenir accés directe al màster cal tenir un grau en Infermeria, Fisioteràpia, Medicina o altres titulacions pertanyents a l'àmbit de les ciències de la salut i la vida. La durada és d’un curs acadèmic -d’octubre de 2020 a juny de 2021-  i la càrrega lectiva és de 60 crèdits.

La seguretat del pacient és una premissa fonamental en la qualitat de la pràctica clínica. L'OMS va iniciar el 2004 l'Aliança Mundial per a la Seguretat del Pacient amb el propòsit de coordinar, difondre i accelerar les millores en aquesta matèria a tot el món.

Text: Lidera Comunicació / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: