Més de 100 participants al primer curs en línia de malherbologia de la UdL

La COVID-19 impedeix que la 25a edició sigui presencial

cereal La Sentiu1 (9)
Rosella en un camp de cereal / Foto: ETSEA-UdL

Un total de 116 persones d'arreu de l'Estat espanyol, Portugal i Dinamarca participen fins aquest dijous, 28 de gener, al primer curs en línia sobre Identificació i maneig de males herbes de cereals d’hivern de la Universitat de Lleida (UdL). La xifra duplica la d'anteriors edicions presencials. La pandèmia de COVID-19 ha obligat el grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la UdL – Agrotecnio a adaptar al format virtual una formació que compleix ja 25 anys de trajectòria.

Les sessions, que es realitzen a través de videoconferències al campus virtual de la UdL, s'han centrat en casos model de maneig integrat d’espècies com la rosella (Papaver rhoeas), el lolium (Lolium rigidum) i el Bromus diandrus, exposant alhora els tipus de resistència a herbicides i la tipologia dels biotips en funció del seu mecanisme d'acció. També sobre mètodes d'estimació de la fenologia de les males herbes, identificació de fruits i llavors i el sistema expert IPMwise, d'ajut a la presa de decisions sobre mètodes de control.

La majoria de l'alumnat són representants d'empreses fabricants de fitosanitaris, firmes de distribució i de serveis agrícoles, cooperatives agràries i personal investigador d'universitats i centres públics de recerca. "Quan era presencial, érem una cinquantena. Per tant, hem més que doblat", destaca el catedràtic i organitzador del curs, Jordi Recasens.