Més d'un centenar d'inscrits a la jornada Dona, treball i noves tecnologies

El rector fa una crida a seguir lluitant per eradicar la violència de gènere

jornada dia dona2
Un moment de la inauguració / Foto: UdL
Més d'un centenar de persones participen avui a la jornada Dona, treball i noves tecnologies que el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL) ha organitzat en motiu del Dia Internacional de les Dones. L'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus 1 d'octubre, acull la trobada en la que es debaten temes com ara el ciberassetjament a la feina o el teletreball per afavorir la conciliació. Les xerrades es poden seguir en directe a través del canal de retransmissions en streaming de la UdL.

El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, ha inaugurat la jornada subratllant que "mai abans havíem vist aquesta mobilització mundial per l'eradicació de la violència contra les dones. Mai abans tampoc havíem vist aquesta consciència social". Malgrat aquests avenços, ha fet una crida a continuar una lluita en la qual "no podem retrocedir, ni defallir" ja que "cada un de nosaltres té la responsabilitat i el deure d'actuar"

Puy també ha destacat que la jornada ha de "promoure el debat crític respecte aquest tema actual, que és una de les missions de la universitat". També ha llençat un missatge d'esperança: "si actuem amb valor, convicció i compromís, podem transformar la violència contra les dones de ser la violació més generalitzada dels drets humans a un cas aïllat que es consideri inacceptable i que ja no es toleri".