Pol Oriach, campió d'Espanya universitari de cros

L'estudiant de la UdL s'imposa en la prova celebrada a Sòria

cros Espanya
Oriach, a l'esquerra, amb la resta de companys de la UdL / Foto: Noemí Garcia-UdL
L'estudiant del grau en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport (CAFE) de la Universitat de Lleida (UdL) Pol Oriach Enjuanes s'ha proclamat aquest cap de setmana campió d'Espanya universitari de cros després d'imposar-se a la prova estatal, celebrada en el circuit de la Muntanya Valonsadero, a Sòria. Oriach ha estat el més ràpid en un recorregut de 7,5 quilòmetres, amb un crono de 22.53. El podi el completen Zakaria Boufaljat, de la Universitat Catòlica de Múrcia (UCAM), que va creuar la meta només quatre segons després (22.57) i Miguel Baidal, de la Universitat d'Alacant, amb un temps de 23.00. "Fins a l'última volta hem anat un grup de quatre o cinc atletes, els més forts, i tot s'ha decidit en els darrers 1.000 metres. En l'última pujada i amb l'aire en contra he fet un bon canvi per a obrir un buit que els meus rivals no han pogut superar", explica Oriach.

En categoria femenina, la representant de la UdL Noemí Garcia Bagué, campiona universitària de Catalunya de cros, s'ha hagut de conformar amb la novena posició. Ha completat els 4.500 metres de la prova femenina amb un registre de 16.53, a poc menys de mig minut de la guanyadora, María Piñera Ruiz, representant de la Universitat de Valladolid (16.28). La medalla d'argent ha estat per a Clara Viñaras Otero, de la UCAM, amb un temps de 16.31; i el bronze se l'ha penjat Queralt Criado Ruiz, de Castella-la Manxa, amb 16.32.

Els altres representants de la UdL a la cursa han tingut resultats més discrets. Unai Pérez Sánchez, sots-campió universitari de Catalunya, ha quedat en el lloc 71. Josep Cladera Llopart ocupa el lloc 87 i Joan Payan Pujol, el 89. Això fa que a la classificació per equips, la Universitat de Lleida hagi estat divuitena, amb 177 punts. El primer lloc ha estat per a la UCAM. El segon, per a la Universitat Politècnica de Madrid i el tercer, per a la Universitat de Valladolid. Quant a les noies, la primera posició grupal ha estat per a la Universitat de València, seguida per la UCAM i la Universitat de Salamanca.

MÉS INFORMACIÓ: