Polítiques d'igualtat i treball en el Dia internacional de les dones

Adela Cortina serà la cinquena dona 'honoris causa' de la UdL

Abordar els canvis i avenços que s'han produït per a les dones en l'àmbit laboral, tant en l'empresa privada com en les administracions públiques després de la posada en marxa de la Llei Orgànica 3/2007 de 22 de març per a la igualtat efectiva entre dones i homes, és l'objectiu de la Jornada Polítiques d’Igualtat i Treball que tindrà lloc a la Universitat de Lleida (UdL) aquest dimecres, 8 de març.

Organitzada pel Centre Dolors Piera amb motiu del Dia internacional de les dones, la jornada inclou una conferència de la professora de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid, Pilar Charro Baena, que vol ser un balanç dels deu anys de la llei; així com una taula redona amb representants de sindicats, patronal, d'Inspecció de treball i agents d'igualtat sobre experiències pràctiques en empreses privades i administracions públiques.

Durant la celebració del Dia internacional de les dones a la UdL també es podrà visitar l'exposició bibliogràfica Dones del silenci a la paraula: el feminisme impertinent al primer i segon pis de la Biblioteca del campus de Cappont. La mostra, que es pot veure fins al 8 de juny, proposa un viatge a través de la història del feminisme català i espanyol, des del seus inicis fins a l'assoliment de la democràcia, a partir de biografies de dones, obres sobre feminisme, ressenyes de lleis, fotografies etc....

Finalment, el Saló Víctor Siurana del Rectorat serà escenari, a dos quarts de set de la tarda, de la investidura com a doctora honoris causa de la UdL, Adela Cortina, la cinquena dona reconeguda així per la institució. La filòsofa i catedràtica d'ètica de la Universitat de València va ser la primera dona a ingressar com a membre de la Reial Acadèmica espanyola de les Ciències Morals i Polítiques, al 2008, i compta diversos doctorats honoris causa d'universitats espanyoles i llatinoamericanes.

L'any 2007 va guanyar el Premi Internacional d'Assaig Jovellanos amb Ètica de la razón cordial i al 2014 el Premi Nacional d'Assaig amb el seu llibre ¿Para qué sirve realmente la ética?. És directora acadèmica de la Fundació ÉTNOR per a l'ètica dels negocis i les organitzacions, vocal de la Comissió Nacional de Reproducció Humana Assistida i del Comitè Assessor d'Ètica de la Investigació Científica i Tecnològica.