Pràctiques internacionals per a l'alumnat d'Educació Primària Bilingüe

En escoles d'Hongria, Polònia, Andorra, Estats Units, Portugal i Regne Unit

EducacioPrimariaBilingueUdL
Alguns dels representants de les escoles bilingües on l'alumnat de la UdL farà pràctiques presentant els seus centres. FOTO: Iolanda Capdevila (UdL)

L'estudiantat del Grau d'Educació Primària del Pla Bilingüe de la UdL podrà fer les pràctiques en centres bilingües, trilingües o multilingües d'Andorra, Hongria, Polònia, Portugal, Regne Unit i els Estats Units, entre d'altres, mercès al programa de pràctiques que la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social està ultimant.

La modalitat bilingüe del Grau en Educació Primària està en marxa des del curs 2013-2014, per tant, el curs vinent, quan la vintena d'alumnes que enguany cursen segon passin a tercer, hauran de poder realitzar les pràctiques en centres de primària com a mínim amb programa bilingüe.

Fins ara, la Facultat té acords amb l'escola Open Future International School de Cracòvia (Polònia), amb la Somogyilmre Primary Schoool d'Aboni (Hongria), la St. Peter's School de Barcelona, la Sant José de Calasanz de Fraga, amb escoles d'Edimburg, Londres, Lisboa, així com amb les universitats de Lodz (Polònia), Andorra i Millikin (EUA) que treballen amb escoles de primària bilingües, per tal que l'alumnat de la UdL pugui formar-se in situ.

A més, es preveu que durant els propers dies es tanquin col·laboracions amb les Universitats canadenques de Sherbrooke i Québec per al mateix programa de pràctiques, que es posarà en marxa el curs vinent, i s'està en converses amb una escola de primària de Finlàndia. En aquest sentit, representants d'alguns dels centres que col·laboraran amb la UdL participen aquests dies en trobades amb professorat i alumnat de la Facultat per explicar els seus sistemes educatius.