Premi Vicens Vives al projecte de formació dual de la UdL

Dos graus i tres màsters oficials combinen classes amb contracte en empreses

FormacioDualUdL2017
La formació dual combina docència a l'aula i treball en empreses. FOTO: UdL
El projecte "La formació Dual: un enfocament innovador d’integrar en el projecte formatiu de l’estudiant universitari el treball i l’estudi", del Vicerectorat de Planificació, Innovació i Empresa, l’Escola Politècnica Superior, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària, la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social i el Centre de Formació Contínua de la Universitat de Lleida (UdL), ha estat guardonat amb el premi Jaume Vicens Vives 2017 "per la seua posada en marxa pionera i reconeguda oficialment".

Aquesta distinció, creada al 1996 per la Generalitat per reconèixer la qualitat docent de les universitats catalanes, està dotat amb 20.000 euros, ja sigui en la modalitat individual com en col·lectiva.

Actualment la UdL oferta aquesta formació amb contracte de treball en empreses en els graus de: Educació Primària i Arquitectura Tècnica i Edificació; en els màsters oficials en Enginyeria Industrial, Enginyeria Informàtica i Enginyeria Agronòmica, i en els màsters propis en en Direcció d’Operacions de Distribució, i en Direcció de RRHH i Desenvolupament de Competències. Tècnic superior en Prevenció de Riscos Laborals en Ergonomia i Psicosociologia Aplicada.

A més, el curs 2018/2019, la Universitat de Lleida té previst posar en marxa un nou grau en modalitat dual.  Es tracta del de Tècniques d'interacció digital i computació que s'impartirà al campus universitari d'Igualada.

El Govern ja va premiar l'any 2013 a la llavors Facultat de Ciències de l’Educació de la UdL pel projecte “La millora en la formació inicial de mestres de primària a través del model d’alternança”, que permetia a l’estudiantat del Grau d'Educació Primària rebre teoria i pràctica combinada durant els quatre anys de formació.

A més del projecte de formació dual de la UdL, han rebut la distinció col·lectiva Jaume Vicens Vives 2017, el Grup d’Innovació Docent Consolidat Dikasteia, de la Universitat de Barcelona, i el Projecte Aprenentatge Servei en l’àmbit de l’optometria al Centre Universitari de la Visió de la Universitat Politècnica de Catalunya. Pel que fa a la modalitat individual, han estat premiats Sílvia Simon (Universitat de Girona), Antoni Carreras (Universitat Rovira i Virgili), Mar Sabadell (Universitat Oberta de Catalunya), i Julita Oliveras (Universitat de Vic).

Els guardons es lliuraran el proper 8 de setembre durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2017/2018 del sistema universitari català que tindrà lloc al centre de Cultura Contemporània de Barcelona.