Premi per a un treball de final de grau de l'ETSEA

La Societat espanyola de malherbologia reconeix la recerca de Noemí Codina

noemicodinapremiETSEAUdL
Noemí Codina. FOTO: ETSEA-UdL

Noemí Codina, graduada en Enginyeria agrària i alimentària per la Universitat de Lleida (UdL) i actualment cursant el màster d'Enginyeria Agronòmica i el de Protecció Integrada de Cultius, ha estat premiada pel seu treball de final de grau (TFG): Modelització de l'emergència i del creixement fenològic de diverses males herbes de cultius d'hivern.

El TFG de Neus Codina, tutoritzat pel professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, Aritz Royo, des del Grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal, ha estat escollit com el millor treball del curs 2017-2018 per la Societat Espanyola de Malherbologia, en la modalitat de treballs finals de grau i màster.

Codina ha estudiat durant un any l'emergència (aparició) i el creixement de quatre espècies de males herbes que es troben als camps de cultius d’hivern a Catalunya: el margall (lolium rigidum) i tres espècies de cugula (avena sterilis, avena fatua i avena barbata), tot emprant models matemàtics que tenen en compte la llum, la temperatura i la humitat. Els resultats evidencien que aquests models poden ser útils per dissenyar estratègies de maneig integrat per al control de les quatre espècies de males herbes estudiades.

El premi atorgat per la Societat Espanyola de Malherbologia consisteix en un diploma acreditatiu i un xec de 1.000 euros.