Primera càpsula audiovisual del projecte 'Escola i diversitat cultural'

Les conclusions revelen mancances en treballar les llengües d'origen

escoladiversitatculturalUdL
Jordi Garreta

Les escoles catalanes han millorat l'atenció a la diversitat cultural, però encara hi ha mancances en temes com ara treballar en les llengües d'origen o la llengua gitana. Així ho revelen les primeres conclusions de la investigació Diversitat cultural i igualtat d'oportunitats a l'escola, que desenvolupa el Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (UdL) i que es presenten en la primera de quatre càpsules audiovisuals adreçades a professionals de l'ensenyament, investigadors i professorat universitari. La iniciativa compta amb finançament del programa RecerCaixa, impulsat per l'Obra Social "la Caixa" en col·laboració amb l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP).

Aquest primer vídeo pretén "fer transferència del coneixement d'una manera innovadora", explica el professor Jordi Garreta. Per això, han volgut presentar les principals conclusions d'una línia de recerca que es va iniciar l'any 2000. La resta de càpsules serviran per "difondre experiències concretes de centres escolars, ja que estem fent el seguiment de 10 escoles durant 5 mesos", ha afegit.

Entre les conclusions d'aquest projecte que acaba enguany destaquen dades com ara que el 93,2% dels centres  treballen la diversitat en el currículum escolar i un 63,5% tenen un pla de convivència. En canvi, només un 12,5% ofereixen classes en llengües d'origen de l'alumnat i el percentatge baixa fins el 0,6% pel que fa a la llengua gitana. Tampoc es planifiquen sessions sobre altres cultures (1,1% sobre la cultura gitana i 2,8% d'altres).