Primera visita d'una delegació japonesa a l'ETSEA

En el marc d'un intercanvi de docència i recerca amb la universitat de Yamagata

YamagataETSEA
La delegació, a les instal·lacions del Segarra-Garrigues / Foto: ETSEA-UdL

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) ha rebut aquesta setmana una delegació de la Universitat de Yamagata (Japó), en el marc d'un intercanvi de docència i recerca. És el primer cop que representants d'una facultat d'agronomia nipona visiten l'ETSEA. Una quinzena de persones, entre estudiantat i professorat, ha pogut conèixer tant les instal·lacions del campus d'Agrònoms com altres centres de recerca i empreses del territori.

"La relació amb la Universitat de Yamagata es va iniciar fa dos anys, tot permetent la col·laboració entre grups de recerca japonesos i de la UdL mitjançant visites de curta durada d'estudiants i investigadors", explica la Sotsdirectora de relacions exteriors de l'ETSEA, Isabel Odriozola. Aquest, però, és el primer viatge a la capital del Segrià.

Acompanyada per professorat de l'ETSEA, la delegació japonesa ha visitat l'empresa Aigües del Segarra Garrigues S.A. -encarregada d'explotar i mantenir la xarxa de distribució del regadiu- a Tàrrega, el Grup Alimentari Guissona, el celler Clos Pons a l'Albagés i el Grup Venso a Almacelles. També ha pogut conèixer el Paratge Natural d'Interès Nacional (PNIN) de Poblet, a Tarragona, i les instal·lacions del Centre d'Investigació i Tecnologia Agroalimentària d'Aragó (CITA) a Saragossa.