Premis als millors contes de ciència

La UdL premia 12 escolars per texts en català, castellà i occità

premiscontescienciaUdL
Premiats i autoritats acadèmiques, en l'acte al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha premiat dotze escolars de Lleida, Balaguer, Juneda, Alguaire, Les Borges Blanques, Bossòst i Vielha en el marc del 4t Concurs de relats curts Me'n contes un de ciència?. Els guardonats són 9 nenes i 3 nens, de primària i secundària, que rebran material educatiu per a ells i els seus centres. L'activitat s'engloba en la 22a Setmana de la Ciència, de la qual la UdL n'és membre col·laborador, a través dels Vicerectorats de Recerca i d'Estudiants.

El concurs estableix un primer premi valorat en 100 euros i un segon dotat amb 50, que es concretaran en material educatiu, per a cada categoria i cada llengua. També hi ha un premi especial de 50 euros per a cada escola o institut que tingui un o mmités alumnes reconeguts amb el primer premi de cada categoria. L'acte de lliurament s'ha fet avui al Saló Víctor Siurana del Rectorat, presidit pels vicerectors d'Estudiants, Neus Vila, i Docència, Francesc Garcia.

Llistat de treballs premiats:

Llengua occitana - Un descurbiment non demorat (2on premi de Primària) de Gala Garcia, Escola Sant Ròc de Bossòst; Ua vida sense cor d'Aitana Batalla, Escola Sant Ròc de Bossòst (1r premi de Primària); En tot parlar damb eth futur de Celia Sanz, Institut Aran de Vielha (2on premi de Secundària), TIC d'Alei Filloy, Institut Aran de Vielha (1r premi de Secundària).

Llengua castellana - Una excursión preocupante de Carla Sedó, Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda (2on premi de Primària); La màgia de la termosolar (1r premi de Primària) d'Adrià Mateu, Escola Manuel Ortiz i Castelló de Juneda; ¿Por qué nosotros no podemos construir una ciudad parecida? de Ricard Mercè, Institut Ciutat de Balaguer (2on premi de Secundària); i Compartir para ser feliz de Mikaela Bernal,  Institut Ciutat de Balaguer (1r premi de Secundària).

Llengua catalana - Hivern a la pàgina 16 de Núria Vila, Escola Teresa Bergadà d'Alguaire (2on premi de Primària); L'àtom OXY de Júlia Carnicé, Escola Teresa Bergadà d'Alguaire (1r premi de Primària); Com fas el turista? de Xènia Capdevila, Institut Guindàvols de Lleida (2on premi de Secundària); i Ciència per la Patagònia d'Abel Bonet, Institut Josep Vallverdú de Les Borges Blanques (1r premi de Secundària).

Carregant el reproductor...