Promoure l'autonomia i el benestar amb animals

El curs de la Universitat d'estiu incorpora gossos per primer cop

gossos
Una de les classes pràctiques amb gossos. FOTO: Carles Casanova

Promoure la salut, la qualitat de vida i l'autonomia funcional de persones grans, infants o adolescents amb trastorns de conducta amb teràpies amb animals és l'objectiu del curs de la Universitat d'estiu de la UdL que té lloc aquesta setmana a l'Hípica l’Arca d’Alcoletge i a La Manreana (Juneda).

Aquest és el primer cop que el curs Intervenció Assistida amb Animals: Equip Multidisciplinari per a l’Atenció de la Diversitat Funcional, incorpora gossos a les sessions pràctiques, ja que en anteriors edicions només s'havia fet amb cavalls.

La desena d'alumnes matriculats, estudiants de Batxillerat, de Psicologia, Educació Social, fisioterapeutes, infermers, inscrits al curs que coordina Carles Casanova (Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia), aprenen en sessions teòriques i pràctiques els diferents àmbits d’intervenció i metodologia  d'aquesta teràpia, aplicable tant en l'àmbit de la salut, l'educació o social.

Demà acaben els cursos d'estiu que es duen a terme aquesta setmana i que apleguen un total de 208 inscrits. Dilluns vinent, la Universitat d'estiu es trasllada a La Seu d'Urgell