Prop de 3.800 matriculats, a les Aules d'Extensió Universitària

Signatura de convenis de col·laboració, amb homenatge a l'alumnat més gran i més jove

aulesextensioUdL201819
D'esquerra a dreta: Valentí, Torné, Nòria i Bernadó / Foto: UdL

Unes 3.800 persones gaudeixen aquest curs 2018-2019 de la formació que ofereixen les Aules d'Extensió Universitària amb les que col·labora la Universitat de Lleida (UdL). La incorporació de dos noves seus a Bellpuig i La Granadella fa que ja siguin una vintena les aules adreçades a la formació al llarg de la vida al conjunt de la província. A principis de l'any vinent està previst incorporar l'Aula d'Extensió Universitària de l'Anoia, a Igualada, amb la que "se superaran àmpliament els 4.000 matriculats", segons el coordinador de les Aules a la UdL, Màrius Bernadó.

Aquesta iniciativa neix de l'Agrupació d'Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya (AFOPA). La UdL hi col·labora des dels anys 80 del segle passat oferint tutela acadèmica. Ara, però, la formació s'ha obert a tots els ciutadans. "Les aules d'extensió de la UdL no tenen edat", ha destacat Bernadó. Per això, avui s'ha fet un homenatge a les persones més grans i les més joves que participen aquest curs a les Aules d'Extensió Universitària: Joana Torné i Francisco Valentí, de 95  anys, i Alba Greoles, de 16 -que no ha pogut assistir-, i Jordi Nòria, de 17.

Avui el rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, ha signat convenis de col·laboració amb totes les aules, "amb l'objectiu d'establir un marc estable i regulat de relació amb la UdL, així com per donar impuls i visibilitat a aquest programa d'acció i presència de la universitat al territori", ha explicat Bernadó. De la seua banda, el rector ha destacat que "el més important és aprendre durant tota la vida". Adreçant-se a l'estudiantat, ha assegurat que "vosaltres ja sou els ambaixadors de la Universitat de Lleida  allí  on  esteu. Sou els  promotors  de la nostra universitat i una imatge  meravellosa de la nostra societat".

Després de la signatura ha tingut lloc un acte al Saló Víctor Siurana, al que han assistit una desena d'alcaldes de la província. L'historiador i exprofessor de la UdL, Manel Lladonosa ha pronunciat una conferència titulada Universitat i societat. El vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, ha subratllat el creixement exponencial d'aquestes seus formatives, que s'han multiplicat per 5 en els darrers anys a les comarques de Ponent.

La UdL col·labora amb les aules de Lleida, Tàrrega, Canceller Dou de Cervera, Guiu Clara de Mollerussa, La Noguera (Balaguer, Térmens, Menàrguens i Bellcaire), Segarra (Sant Guim de Freixenet i Guissona), Tremp, Les Garrigues (Les Borges Blanques), Val d'Aran (Vielha), Agramunt, Alcarràs, Almenar, Linyola, Pallars Sobirà (Esterri d'Àneu), Almacelles, Alta Ribagorça (El Pont de Suert), Baix Segre (Aitona, Soses, Torres de Segre), Bellpuig i Garrigues Altes (La Granadella). Història, art, música, salut, economia, literatura o psicologia són algunes de les matèries que s'imparteixen d'octubre a juny.

El rector, amb els presidents de les Aules després de la signatura. Foto: UdL