Recuperació de construccions bèl·liques al Baix Segre

En el marc d'un curs de la Universitat d'estiu, fins al dia 20

curs baix segre
Treballen en una xarxa de trinxeres Foto: Ajuntament d'Aitona

Una quinzena d'alumnes participen fins el proper dia 20 de juliol en la recuperació de vestigis de la Guerra Civil al Baix Segre, en el marc d'un curs de la Universitat d'estiu de la UdL. Coincidint amb la commemoració del vuitantè aniversari del front que es va establir seguint la línia del riu Segre l'any 1938, se centraran en restes de construccions bèl·liques i de diferents elements patrimonials afectats per la guerra. Els treballs han començat al terme municipal d'Aitona, al costat del jaciment arqueològic del poblat de Genó, on l'any passat van posar al descobert un niu de metralladora i part d'una xarxa de trinxeres.

El Patrimoni bèl·lic del Baix Segre. El front del Segre (abril-desembre 1938) està impulsat pels serveis d'Arqueologia de la Diputació de Lleida i de l'Institut d'Estudis Ilerdencs. A partir del proper dilluns, dia 9, el curs es traslladarà a Seròs, on els participants treballaran en un altre niu de metralladora. La darrera part es desenvoluparà a l'entorn de l'ermita de Sant Jaume, a la Granja d'Escarp, on excavaran els paviments localitzats en la neteja de l'interior realitzada el 2017. El curs té una durada total de 120 hores lectives.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa del curs