Recreació de la flora dels Monegres i la plana de Ponent a l'Arborètum

ARBORETUMUdL2013
Vista general del jardí botànic / Foto: Arborètum
L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) desenvolupa un nou projecte per recrear la flora estèpica característica de la plana de Ponent (Segrià, Pla d'Urgell, Urgell i Baixa Noguera) i dels Monegres a l'Arborètum-Jardí Botànic de Lleida Dr.Pius Font i Quer, en un espai de 2.000 metres quadrats.

L'objectiu és mostrar les comunitats vegetals dels voltants de Lleida i sensibilitzar la població sobre la importància de conservar la flora i la vegetació estèpiques. De moment, s'han plantat algunes de les espècies vegetals més singulars com la brolla termòfila, la brolla gipsícola, la brolla continental, les comunitats halòfiles, els matollars nitro-halòfils, l'espartar, el pradell de geòfits i el llistonar.

El projecte està liderat pel director cientificotècnic de l'Arborètum, el professor de l'ETSEA Josep Antoni Conesa, i l'executa personal docent i investigador del Departament d'Hortofructicultura, Botànica i Jardineria. L'Arborètum-Jardí Botànic de Lleida és un espai de gairebé 7 hectàrees de terreny que conté diferents col·leccions científiques de plantes. Hi ha representats quatre dels biomes boscosos més importants del món.

Espècies estepàries a l'Arborètum

Text: Comunicació PCiTAL / Oficina de Premsa UdL