Recta final de la Universitat d'estiu a La Seu d'Urgell

Una vuitantena de matriculats als cursos, que s'allarguen fins el dia 22

Estiu UdL Centre Cultural Les Monges
Participants en el curs de música l'any passat, al Centre Cultural Les Monges Foto: UdL
La 24a edició de la Universitat d'Estiu de la UdL encara aquest dilluns la seua recta final, amb els sis cursos que es desenvolupen a La Seu d'Urgell. Una vuitantena de persones participen en les classes que es desenvolupen principalment al Centre Cultural Les Monges. Amb aquests, la xifra global de matriculats arriba als 760. L'oferta a la capital de l'Alt Urgell, que es desenvolupa fins el proper divendres 22 de juliol, abasta des de les arts fins a la ramaderia.

L'escriptora valenciana Muriel Villanueva, autora entre altres de les novel·les El parèntesi d'esquerre (2016) o La gatera (2012), serà l'encarregada de conduir Show, don't tell! Iniciació a l'escriptura creativa, orientat a aprendre les tècniques narratives, crear històries i personatges que funcionin i conèixer els gèneres de la narrativa. Pel que fa a la música, El so de Venècia: les músiques de la Sereníssima, de Monteverdi a Vivaldi descriu el paisatge sonor d'aquesta ciutat italiana des de mitjans del segle XVI fins el 1797.

Els participants en aquest curs també gaudiran d'un concert del Festival de Música Antiga dels Pirineus. Serà dijous 21, a partir de les 22.00h, a l'hotel El Castell de Castellciutat. Gli Incogniti oferirà False consonances of melancholy, amb peces de Henry Purcell i Nicola Matteis.

Dins l'esfera de la salut, el programa de la Universitat d'estiu a La Seu inclou Conèixer els Pirineus gaudint de les aigües termals, amb visites als sistemes termals de Senillers, St Vicenç, Dorres, St Thomas i la Vall del Têt. També trobem Eines pel benestar i la felicitat, centrat en tècniques com ara la respiració, la relaxació, la gestió positiva del pensament i la meditació per controlar les tensions que apareixen tant en el camp personal, com en el familiar o en el professional.

En l'àmbit de la didàctica, s'estrena Avaluació d'aprenentatges en un enfocament per competències, sobre recursos web 2.0 per a l'avaluació. Mentre, Coneguem les nostres races d'animals se centra en la cabana de Catalunya, des de l'aviram (gallines, coloms, oques...) fins als grans ungulats (cavalls i vaques), passant per ovelles i cabres, gossos i races extingides. El curs inclou diferents sessions pràctiques a l'Alt Urgell i la Cerdanya amb cavalls, vaques i aus.

Web de la Universitat d'estiu