Recta final de la Universitat d'estiu amb cursos al Pont de Suert i el Baix Segre

La 26a edició tanca amb 906 alumnes matriculats

uniestiu foto
Curs de fotografia nocturna, a La Seu d'Urgell. FOTO: UdL
La 26a edició de la Universitat d'estiu de la UdL encara la seua recta final, amb els dos darrers cursos programats per aquest mes de setembre. Demà dijous comença al Pont de Suert un taller sobre mineria als Pirineus i el dia 17, un altre sobre el patrimoni històric del Baix Segre. En total, 906 persones, cinc més que en l'edició anterior, s'han matriculat en algun dels 53 cursos ofertats en una setzena de municipis de Ponent.

El Pont de Suert acull els dies 6 i 7 de setembre el curs Les mines de carbó de Malpàs: un indret amb lectures múltiples. Els participants realitzaran sortides pel territori per entendre l'impacte d'aquesta activitat. Mentre, al Baix Segre es desenvoluparà entre els dies 17 i 28 setembre un curs sobre La importància del patrimoni històric, amb visites al jaciment de la Serra del Calvari (La Granja d'Escarp), el Centre d'Arqueologia d'Avinganya (Seròs), el complex de la Caparrella i el Palau de la Diputació de Lleida.

En aquesta edició de la Universitat d'Estiu s'han ofert una cinquantena de cursos -set més que en l'anterior- distribuïts entre Lleida ciutat  (26), La Seu d'Urgell (9), Tremp (2), el Baix Segre (2), Isil (1), Agramunt (1), Alcoletge (1), Alcoletge-Juneda (1), La Granadella-Torrebesses (1), Balaguer (1), Ós de Balaguer (1), Solsona (1) i El Pont de Suert (1). Cal sumar-ne 5 de virtuals.