Reinventar el periodisme en temps de pandèmia, a la Setmana de la Comunicació

Entre els ponents, Jordi Basté, Mònica Planas i Bruno Oro

Cartell 18a Setmanatot
Cartell de la Setmana realitzat per l'alumnat de la UdL.
Com s'han reinventat el periodisme i altres projectes de comunicació durant la pandèmia de la COVID-19, és el fil conductor de la 18a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) que se celebra del 19, al 22 d'abril propers organitzada per alumnat i professorat del grau de Periodisme i comunicació Audiovisuals.

"Decretat l’estat de creativitat" és el títol triat per aquest edició que serà semipresencial, després que l'anterior Setmana es fes en format virtual a causa de l'estat d'alarma. Les ponents i els ponents abordaran, des de les seues respectives experiències professionals, les dificultats i les adaptacions per crear continguts en un context d’emergència sanitària.

Les xerrades programades, que encetarà per videoconferència la periodista i crítica de televisió Mònica Planas amb La televisió en temps de pandèmia, tindran lloc a la Sala d'actes de la Facultat de Lletres (l'edifici del Rectorat), amb aforament limitat a l'alumnat del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisuals i seguint totes les mesures de seguretat que marca el PROCICAT.

Les sessions es retransmetran en directe pel canal Twitch de la Setmana i se'n farà el seguiment al web i xarxes socials de la Setmana, al podcast Setcomunica i al butlletí electrònic, a més del Tik Tok, que serà la novetat d'enguany.

Dilluns 19 també intervindrà a la Setmana de manera presencial el documentalista, director de cinema, cantant de trap i dramaturg, Fèlix Colomer, que parlarà de la seua sèrie documental Vitals. Filmada a l'Hospital Taulí de Sabadell durant la primera onada de la pandèmia es va estrenar al febrer a HBO.

Dimarts serà el torn de l'autor de còmics, David Ramírez, i la influencer, Maria Costa de Travy. El primer presentarà COnviVIenDO 19 días, el còmic que l'autor va publicar parcialment a les xarxes socials on narra com va canviar la seua vida quan el seu marit va contraure la COVID-19; mentre que Costa de Travy parlarà sobre influencers i estratègies de social media.

L'actor, imitador i cantant Bruno Oro oferirà dimecres una ponència titulada Reinventar-se o morir, a la qual seguirà la taula rodona Esports en pandèmia, on participaran els periodistes lleidatans, José Carlos Monge, Eva Cortijo, Albert Escuer i Sergi Guiu.

La 18a Setmana de la Comunicació de la UdL es tanca amb dos xerrades. Producir en tiempos de incertidumbre. Retos y oportunidades, a càrrec d'Iván Miñambres productor audiovisual i fundador d'UniKo, estudi creatiu especialitzat en publicitat i animació; i Sol com un Mussol, amb el periodista, Jordi Basté, director i presentador del programa matinal El món a RAC 1, que farà la seua intervenció per videoconferència.

L'edició d'enguany de la Setmana compta amb el suport dels vicerectorats de Cultura i Extensió Universitària i d’Estudiants i Ocupabilitat, el Consell Social, la Facultat de Lletres, Animac i del col.lectiu Baf Guerilla.