Roberto Fernández: "No acceptarem universitats de primera i de segona"

El rector de la UdL reivindica al Parlament l'equilibri del sistema català

rectorUdLparlament2017
Un moment de la compareixença / Foto: Parlament de Catalunya

"No acceptarem universitats de primera i universitats de segona. No acceptarem universitats de docència i universitats de recerca". Així de contundent s'ha mostrat aquest dijous el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, en una intervenció al Parlament de Catalunya davant els membres de la Comissió d'Empresa i Coneixement. D'aquesta manera, ha defensat que el Pacte Nacional per a la Universitat no descuidi un desenvolupament equilibrat de tot el sistema. "Si concentrem en excés el coneixement a Barcelona podem desequilibrar el país", ha insistit.

Altres idees que ha defensat són millorar el finançament del sistema universitari "que s'ha rebaixat un 20% des del 2011", rebaixar "dràsticament i de forma immediata" els preus de les matrícules de graus i màsters, potenciar la col·laboració interuniversitària i no la competència, augmentar el finançament públic de la recerca, i permetre "a cada universitat modelar les polítiques de professorat a partir de les seues pròpies característiques".

El rector també ha fet un repàs a la situació de la UdL. Pel que fa a docència, ha destacat que "tot i la dura etapa econòmica viscuda, la UdL ha desplegat un gran esforç per guanyar estudiants de grau, màster i doctorat, incrementant entre el 2011 i el 2017 un 20% el nostre nombre de matriculats". Quant a recerca, Roberto Fernández ha subratllat que la UdL treballa amb "quatre grans instituts que col·laboren entre sí per a ocupar-se dels quatre grans reptes de la humanitat en els propers segles: més i millors aliments, més i millor salut, millor aprofitament de les energies i com es desenvolupa socialment un territori". Es tracta d'Agrotecnio, l'IRBLleida, INSPIRES i INDEST.

A banda del rector de la UdL aquest dijous també han comparegut al Parlament per parlar de les seues universitats els rectors i rectores de l'Autònoma de Barcelona, la Rovira i Virgili de Tarragona, i la Universitat de Vic.