Sàtira social, música i aigües subterrànies centren els cursos d'estiu a La Seu d'Urgell

L'oferta es concentra entre els dies 15 i 19 de juliol

universitatestiuUdLaiguestermals
Participants en una passada edició del curs d'aigües termals / Foto: UdL
Una vuitantena de persones participen aquesta setmana en els cursos d'estiu que la Universitat de Lleida (UdL) organitza a La Seu d'Urgell. L'oferta, que es concentra entre els dies 15 i 19 de juliol, inclou cinc activitats de temàtiques diverses com la música, el teatre o les aigües subterrànies. Totes es desenvolupen al centre cultural Les Monges. La capital alt-urgellenca fa 27 anys que acull part de l'oferta d'estiu de la UdL i, des d'aleshores, s'hi han realitzat 333 cursos.

Impartit pel dramaturg Emili Baldellou, el Curs d'iniciació a l'escriptura teatral: un taller de sàtira social se centra en aprendre a provocar l'efecte còmic en el públic. L'alumnat aprendrà la tècnica bàsica de l'escriptura dramàtica aplicada a la comèdia, a elaborar l'esquelet d'un espectacle satíric i a escriure una escena d'aquestes característiques. També en l'àmbit artístic, La música en temps de Napoleó analitza les descobertes i desenvolupaments musicals que es van produir durant els primers decennis del segle XIX. L'estudiantat també gaudirà d'un concert del Festival de Música Antiga dels Pirineus a Castellciutat.

L'enginyer i coach Jorge Mercader ofereix el curs L'art de la productivitat sense estrès basat en la psicologia positiva, el coneixement distribuït i les estratègies conductuals. L'alumnat acabarà fent un "mapa personal" que inclou, entre altres, feina, aficions, valors i metes per establir l'estratègia que l'ajudi a obtenir millors resultats. Mentre, a Matemàtiques manipulatives a Primària es presenten materials i propostes per treballar els continguts del currículum a totes les àrees d'aquesta disciplina acadèmica: relacions i canvis, mesura, numeració i càlcul, espai i forma, estadística i atzar. L'objectiu és proporcionar als assistents recursos perquè puguin treballar les matemàtiques d'una manera activa i lúdica.

També combina la teoria i la pràctica el curs Els camins de les aigües subterrànies en els Pirineus centrals: on, com i per què, que proposa una observació directa de les estructures que configuren els sistemes hidrogeològics i de les fonts que els drenen, gaudint alhora de les aigües termals. L'estudiantat visitarà els sistemes hidrogeològics de la Cerdanya, serres del Moixeró-Cavallera, la conca de Tremp-Montsec i Port del Comte. El darrer dia hi haurà una excursió al balneari d'aigües termals i mineromedicinals de Sant Vicenç.