Schubert, Gerhard i Mendelssohn, al segon concert de la Temporada Musical

A càrrec del Trio Pedrell, premi al millor disc de Música clàssica Enderrock 2018

trio pedrell2
El Trio Pedrell. FOTO: @TrioPedrell (Facebook)
La Sonatensatz D.28 de Franz Schubert (1797-1728), el Trio amb piano núm. 2 en La major de Robert Gerhard (1896-1970) i el Trio amb piano núm. 1 en Re menor, op. 49, de Felix Mendelssohn (1809-1847), són les tres obres que es podran escoltar en el segon concert de la XIX Temporada musical de la Universitat de Lleida, de la ma del Trio Pedrell.

Aquesta formació, integrada per Christian Torres (violí), Oscar Alabau (violoncel) i Jordi Humet (piano), actua demà, 17 de novembre, a les sis de la tarda, a la sala d'actes del Rectorat, espai on ja van oferir un concert el 23 octubre de 2013.

Centrats en la música cambra, aquest Trio du el nom de Felip Pedrell (1841-1922) per recuperar en la memòria col·lectiva la figura d'aquest compositor, musicòleg, editor i professor català, un dels pares de la música nacionalista a Espanya que va exercir una gran influència en personatges com Granados, Albéniz, Falla, Turina o Gerhard entre d'altres.

Formats en diferents escoles estatals i alemanyes, els components del Trio Pedrell han estat premiats en concursos com ara l'International Chamber Music Competition Pinerolo e Torino città Metropolitana, el 24è Concurs Internacional Paper de Música de Capellades o el Concurs Mi Primer Auditorio de la Fundación Piu Mosso.

Han tocat en sales i festivals de Catalunya, Espanya, Alemanya i la Xina i combinen la seua faceta artística amb la pedagògica. El seu primer treball discogràfic Arrels (Ficta Edicions) va rebre el Premi Enderrock al Millor disc de Música Clàssica de l'any 2018. Va ser presentat dins la temporada de cambra de l'Auditori de Barcelona esgotant totes les localitats.