Segells de qualitat internacional pels graus i màsters de l'EPS

Premi Enginy per a Arnau Capell i beques Google per quatre estudiants

Segells de qualitat internacional pels graus i màsters de l'EPS
El jurat del Premi Enginy, amb el director de l'EPS al mig / Foto: EPS-UdL

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha obtingut dos segells de qualitat internacional per a les seues titulacions. Es tracta de l'Euro-Inf pel grau i el màster en Enginyeria Informàtica; i l'EUR-ACE® per al grau en Enginyeria Mecànica, el grau en Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica, i el màster en Enginyeria Industrial. L'obtenció d'aquestes acreditacions permetrà a l'EPS reforçar la seua estratègia d'establir dobles titulacions amb universitats estrangeres de prestigi, alhora que permetrà augmentar la mobilitat de l'estudiantat.

Els objectius de tots dos segells és assegurar uns estàndards de qualitat internacionals de les titulacions acreditades, amb una enorme exigència tant a nivell de qualitat dels programes formatius com pel que fa a infraestructures docents i de recerca, professorat, recerca, mobilitat  i ocupabilitat dels estudiants.

En el cas de l'Euro-Inf, només el posseeixen cinc centres espanyols més: la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat de Múrcia, la Universitat d'Oviedo i la Universitat Politècnica de València. A nivell internacional disposen d'aquesta acreditació universitats tan prestigioses com la d'Hamburg (Alemanya), el Politècnic de Milà (Itàlia)o les Universitats d'Edinburgh, lOxford i Southampton (Regne Unit), entre d'altres.

Pel que fa a l'EUR-ACE®, la UdL el comparteix a Espanya amb la Universitat Carlos III de Madrid, la Mondragón Universitatea, la Pontifícia de Comillas, la Politécnica de València, i l'Escola de Camins de la Universitat Politècnica de Catalunya. A nivell internacional disposen d'aquesta acreditació centres tan rellevants com la Universitat de Melbourne (Austràlia), la de Hannover (Alemanya) o la University of Shanghai for Science and Technology (Xina).

Cal recordar que el grau i el màster en Enginyeria informàtica de l'EPS també compten amb la valoració d'excel·lència per part de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

En un altre ordre de coses, el Col·legi d'Enginyers de Lleida ha decidit atorgar el premi Enginy 2016 al titulat de l'EPS Arnau Capell per un Treball Final de Grau centrat en el disseny i la implementació, amb una impressora 3D, d'una pròtesi biònica de mà i part de l'avantbraç. El reconeixement està dotat amb 2.000 euros i un any de col·legiació gratuïta.

Encara parlant del mateix centre, quatre alumnes de l'EPS participaran aquest estiu al programa Google Summer of Code. Els becats són Ismael Arroyo, Marc González, Ivan Josa i Xavi Cobos. Amb ells, ja són 13 les beques que han aconseguit els alumnes de l'Escola Politècnica Superior de la UdL des de l'any 2013, amb un valor total de més de 85.000$.