Llavors i microorganismes en la primera edició de Petits universitaris

Un centenar d'alumnes de primària participa aquest divendres als tallers de l'ETSEA

Petits Universitaris / FOTO: Universitat de Lleida (UdL)
Participants en una edició anterior de l'UdN2.cat / Foto: UdL

Un total de 110 alumnes de tercer i quart de primària de la capital del Segrià participaran aquest divendres, 15 d'abril, en els tallers que l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) organitza en el marc de la primera edició de Petits Universitaris. Aquesta iniciativa reprèn l'esperit de la Universitat dels nens i les nenes (UdN2.cat) que promovia l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP). Els escolars provenen dels col·legis Camps Elisis, Magraners, Sant Josep de Calassanç i Joan Maragall.

L'objectiu d'aquesta iniciativa de l'Institut de Ciències de l'Educació i el vicerectorat d'Estudiants de la UdL és apropar l'ensenyament superior als infants i despertar tant la seua curiositat com la seua vocació científica. Sobretot,  als centres educatius amb alta diversitat i pensant en els nens i nenes amb risc d'exclusió social. En total, l'ETSEA ha programat quatre tallers centrats en els àmbits de l'agricultura i l'alimentació. Els nens i nenes de cada col·legi participaran en dos d'ells. El primer, a les 10.00h i el segon, a partir de les 11.30h.

El món de les llavors de les plantes els ensenyarà les seues característiques, relacionades amb la seua funció i l'adaptació al medi. Mentre, Microorganismes bons i dolents en els aliments explicarà com intervenen en diferents processos, com ara en la fabricació de pa o de iogurt. A la creu de la moneda, les floridures i els bacteris patògens com ara la Salmonel·la.

En el taller sobre animals, els participants han d'esbrinar les seues característiques a partir de l'observació dels ossos. També coneixeran els paràsits interns i externs que poden afectar la fauna. La darrera opció, Descobrint el sòl, vol atansar als petits les funcions dels diferents tipus de terreny, centrant-se en dos de les seues propietats, el color i la textura.

Més continguts

Telenotícies comarques / 15/04/2016 / Jornada petits universitaris a la UdL