Set departaments de la UdL obtenen el certificat de qualitat ISO 30301

El renoven la unitat d'Arxiu i gestió de documents i el departament de Ciències mèdiques bàsiques

AENOR
Ángel Luis Sánchez lliura el certificat AENOR als representants de la UdL. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) revalida per tercer cop el certificat en UNE ISO 30301 per al sistema de gestió per als seus documents, des que el va obtenir al 2016. Enguany, els departaments de Medicina, Cirurgia, Medicina experimental, Infermeria i Fisioteràpia, Filologia clàssica, francesa i hispànica, Economia aplicada i Química, se sumen al departament de Ciències mèdiques bàsiques i a la unitat d'Arxiu i gestió de documents. Mentre que aquesta darrera, es va convertir al 2016 en el primer servei d'arxiu de les universitats catalanes i de l'Estat a ser distingit amb aquest 'segell' i l'ha anat renovant cada dos anys, el departament de Ciències mèdiques bàsiques el va obtenir al 2020, i repeteix enguany.

El certificat en UNE ISO 30301 que atorga AENOR avala que es disposa d’un sistema eficient de gestió per als documents conforme a la Norma UNE-ISO 30301:2019 per la creació, control, arxiu difusió i accés dels mateixos. La UdL, en promoure el sistema de gestió d'aquesta norma, "pretén assegurar que la creació, la gestió de documents i la informació que contenen sigui autèntica, fiable, íntegra, utilitzable i capaç de prestar suport a les funcions i les activitats de la Universitat. No per un temps limitat sinó durant el temps que sigui necessari. Així com la seua preservació. Per garantir la conservació de la memòria corporativa i fer possible la recerca científica", explica la cap de servei d'Arxiu i gestió de documents de la UdL, Pepita Raventós.

Avui, el director regió del Mediterrani i el responsable de desenvolupament de negoci de la seu de Catalunya d'AENOR, Ángel Luis Sánchez Cerón i Israel Carvajal Torres, han lliurat els certificat als responsables de la UdL, el rector, Jaume Puy, la secretària general, Lola Toldrà, i la cap d'Arxiu i gestió de documents. El rector ha destacat el valor que aporta a la institució una certificació com aquesta "que avala la nostra obligació, com a institució pública, de fer bé la feina", en aquest cas, quant a la gestió adequada dels documents, que forma part de la visió estratègica de la UdL. Per la seua part, Sánchez ha remarcat la garantia que aporta la norma ISO 30301 a la UdL i el valor que s'hagi anat renovant.