'Sintagma', primera revista de la UdL al Journal Citations Reports

Fa dos anys ja va ser indexada al Web of Science

'Sintagma', primera revista de la UdL al Journal Citations Reports
FOTO: Edicions i Publicacions UdL

La revista de lingüística Sintagma, ha estat inclosa en l'índex Journal Citation Reports (JCR), un recurs electrònic on hi apareixen les millors revistes científiques de tot el món. Es converteix així en la primera de la Universitat de Lleida i en l'única catalana de l'àmbit de les filologies present al JCR.

Actualment, aquest recurs electrònic inclou més de 10.000 revistes, de les quals unes 2.000 són de l'àmbit de les ciències humanes i socials. Les publicacions hi apareixen indexades pel seu factor d'impacte, és a dir, pel número de vegades que han estat citades en relació al nombre d'articles de la revista.

Sintagma ja va ser indexada al 2014 a la prestigiosa base de dades Web of Science, de l'agència Thomson amb Reuters, i anteriorment a Scopus. Dos anys abans, una altra revista d'humanitats de la Universitat de Lleida, Imago Temporis Medium Aevum, dedicada a la historiografia, la recerca, i la divulgació de la Història Medieval, va ser la primera de la UdL al Web of Science.

El primer número de Sintagma va aparèixer per primer cop l'any 1989 i, des de llavors, se s'han publicat 27, a raó d'un per any. Dirigida per la professora de la UdL, Glòria Vázquez, publica estudis de lingüística teòrica i aplicada, així com treballs d'anàlisi interlingüística o comparativa sobre qualsevol llengua, escrits en anglès, català, castellà o francès.