La UdL inclourà als convenis una clàusula explícita per evitar qualsevol tipus de discriminació

Arran de la no acceptació en pràctiques d'una alumna d'Igualada per dur hijab

campusigualadaUdL
Les instal·lacions del Pla de la Massa / Foto: Campus Igualada-UdL
COMUNICAT DEL CONSELL DE DIRECCIÓ DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA EN RELACIÓ A LA NO ACCEPTACIÓ, EN PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES, D'UNA ALUMNA PER DUR EL MOCADOR DE CAP O HIJAB:

"1- És conegut, perquè aixi s'ha divulgat a través de diversos mitjans, que a una estudiant d'Infermeria del campus Igualada-UdL se li va requerir, per part del centre sanitari que se li havia assignat per a fer-hi pràctiques acadèmiques, que es tragués el hijab per adequar-se a la uniformitat prevista pel reglament del centre. En no acceptar aquest requisit, l'estudiant no va poder continuar pràctiques en aquell centre i la UdL li'n va assignar un altre. L'alumna va fer denúncia, tant a la UdL com pública, d'aquests fets, que considerava una vulneració dels seus drets.

2- La Universitat de Lleida, davant d'aquesta situació, va manifestar a les parts i també públicament a les xarxes socials el seu suport a l'alumna, atès que, efectivament, l'ús d'aquesta peça de vestir forma part dels seus drets i que, en tot cas, els requeriments exigibles per a la roba de treball no havien de contradir-los, i cenyir-se a fer-la compatible amb les tasques encomanades. La UdL, com no pot ser d'altra manera, defensa la diversitat i les creences de cadascú, i vetlla pel respecte als drets i llibertats fonamentals.

3- El centre sanitari ha reconegut que ha d'adaptar les seues normes internes a aquests requisits i ha anunciat que hi farà els canvis necessaris. Alhora, la Universitat de Lleida inclourà als convenis de pràctiques una clàusula explícita per evitar qualsevol tipus de discriminació per motius de sexe, religió o ètnia.

4- Des del Consell de Direcció celebrem aquesta entesa, agraïm a les parts la disposició a resoldre el problema mitjançant el diàleg i subratllem que aquest incident, que ha permès posar de manifest el problema, obre alhora la via per evitar que es repeteixi en el futur. "