Estudiantat d'Educació surt al carrer per 'copsar el cor'

Amb performances sobre masclisme, canvi climàtic i ajut humanitari a la Mediterrània

Proactiva Open Arms. FOTO: Ajuntament de Barcelona (CC BY-ND 2.0)
Els donatius es destinaran a Proactiva Open Arms. FOTO: Ajuntament de Barcelona (CC BY-ND 2.0)
Ajut humanitari a la Mediterrània, micromasclismes, perspectiva de gènere i canvi climàtic són els temes triats enguany per l'alumnat de les matèries Continguts propis de l'educació física II i Expressió corporal a l'educació infantil per intentar "copsar el cor" de la ciutadania.

Ho faran demà dimecres, de 6 a 8 del vespre a l'Eix comercial de Lleida, amb performances d'entre cinc i deu minuts de durada al voltant d'aquestes temàtiques que han estat treballant el darrer trimestre de la ma de la professora de Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, M. Carme Jové.

Petites performances per copsar el cor, és el títol escollit per aquestes accions que tindran lloc simultàniament a la Plaça Paeria (micromasclismes), Plaça sant Francesc (perspectiva de gènere), Baixada de la Trinitat (ajut humanitari a la Mediterrània) i Carrer del Carme/Diputació (canvi climàtic).

En total són prop de 120 estudiants del grau d'Educació Infantil en Gestions Creatives, i dels dobles graus en Educació Infantil i Primaria i en Educació Primària i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport que participen en l'activitat. Pretenen recollir donatius que destinaran a l'ONG Proactiva Open Arms, dedicada a protegir les persones que intenten arribar a Europa per mar fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.

No és el primer cop que alumnat de Jové treballa en projectes educatius de compromís social. Així, al 2006 l'estudiantat va presentar una coreografia a favor d'un projecte de cooperació de Mans Unides per a l'envasament i canalització d'aigua a Bakou (Camerun).