'Sumérgete' serà la imatge de la propera Universitat d'Estiu

L'arquitecta Jessica Nieves Vieira és la guanyadora del concurs de cartells

Jessica Nieves Vieira_Sumergete_15x15_t
Sumérgete. IMATGE: Jessica Nieves Vieira
Un llibre obert que evoca una tarda a la piscina i convida a submergir-nos en el coneixement d'una manera entretinguda, és el que l'arquitecta Jéssica Nieves Vieira ha plasmat en Sumérgete, la proposta guanyadora del concurs de cartells de la propera Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida (UdL) que enguany tindrà lloc del 26 de juny al 21 de juliol propers. El cartell, explica la seua autora, suma el concepte d'estiu i d'ensenyament en una il·lustració senzilla que empra essencialment dos colors, el color blau i el taronja.

Jéssica Nieves Vieira, natural d'Avilés, desenvolupa la seua activitat professional en un estudi d'arquitectura de Valladolid. Paral·lelament, també té una intensa activitat com a dissenyadora gràfica  que l’ha dut a guanyar diversos concursos de cartells en els darrers anys, fonamentalment a Astúries, com ara el del XVII Festival d'arts escèniques al carrer de Lastres o el de la celebració oficial del Dia Internacional de les Dones la seua ciutat natal l'any 2016.

El jurat, format Serrat Pons (professora de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol), Kepa Landa (artista i professor de l’Escola Politècnica Superior de la UdL) i M. Pilar Sánchez (Unitat de Promoció i Publicitat de la UdL), ha destacat una composició interessant i cuidada, així com l’encertada tipografia i gamma de colors escollida. També va valorar positivament el significat i simbolisme d’una imatge no comuna, que proposa una immersió desenfada en la lectura. El llibre obert, que es converteix en piscina, també podia convertir-se en un ordinador portàtil preparat per treballar, atesa la posició aixecada en què queda la coberta.

Sumérgete s'ha imposat entre els 73 originals presentats i la seua autora rebrà un premi de 1.000 euros. Una trentena de les propostes procedeixen de Lleida, mentre que la resta han arribat de diverses localitats de Tarragona (16), Barcelona (7), Madrid (5), Girona, Alacant, Castelló, València, Osca, Múrcia, Ciudad Real, Valladolid i Còrdova. Fins al 31 de març es pot visitar l'exposició de les obres presentades al concurs d'enguany al vestíbul -1 de l'Edifici Polivalent 1 del campus ubicat a Cappont.

La resolució del concurs dóna el tret de sortida a la Universitat d’Estiu de 2023. El programa d'aquesta edició es farà públic a començaments del mes de maig i l'inici del període de matrícula està previst per a mitjans del mateix mes.