Taller del creador visual Daniel Canogar a alumnat de l'EPS

Referent internacional de l'art digital, és conegut per animacions de vídeo en monuments

facebook daniel canogar
Daniel Canogar. FOTO: Facebook Daniel Canogar
El creador Daniel Canogar, referent internacional de l'art digital, impartirà dijous a partir de les 15.30h a la sala de graus de la Facultat d'Educació Psicologia i Treball Social (FEPTS) una classe-taller a l'alumnat de 3r del Grau en disseny digital i tecnologies creatives de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), i que aquest curs graduarà la seua primera promoció.

Canogar, amb una carrera artística a cavall entre Espanya i els Estats Units, endinsarà l'estudiantat de l'assignatura Art i cultura digital que imparteixen la professora de la FEPTS, Glòria Jové, i l'artista sonor, Ferran Lega, en el seu procés creatiu basat en l'ús de la tecnologia.

Format en fotografia a Nova York, l'artista madrileny es va interessar de seguida en les possibilitats de la imatge projectada i de la instal·lació artística per reflexionar al voltant de la memòria i la pèrdua, temes centrals del seu treball.

S'ha submergit en abocadors i mercadets a la recerca de tecnologies obsoletes i residus electrònics per a les seues obres; ha creat nombroses peces d'art públic amb pantalles escultòriques LED (com la permanent del Houston Center a Texas, o la de l'atri del Consell de la Unió Europea a Brussel·les durant la presidència d'Espanya al 2020), i ha projectat animacions de vídeo a gran escala en monuments, edificis i indrets emblemàtics d'arreu del món, com ara al Museu del Prado (Madrid), l'església de San Pietro in Montorio (Roma) l'aqüeducte Arcos de Lapa (Rio de Janeiro), o en 47 pantalles publicitàries de Times Square (Nova York).

Els seus treballs s'han exposat, entre d'altres, al Centre d'art reina Sofia (Madrid); al Centre d'art santa Mònica (Barcelona), La Panera (Lleida), a museus de Berlín, Düsseldorf, Caracas, Istanbul, Nova York, Ohio i Pittsburgh i a nombroses galeries d'arreu d'Europa i dels Estats Units.

Tant la directora de l'EPS, Magda Valls, com al professora, Glòria Jové, destaquen amb aquesta activitat, la singularitat del Grau en disseny digital i tecnologies creatives i les seus possibilitats formatives i laborals, ja sigui en la menció d'art digital o de videojocs. Des que es va posar en marxa, ara fa tres anys, aquests estudis han cobert totes les places de primer curs, 40.