Deu alumnes de la UdL, a la Setmana del Parlament Universitari

Simulen l'aprovació d'un projecte de Llei sobre foment de la Pau

Participants 2022
Participants de la UdL a la Setmana del Parlament universitari 2022. FOTO: UdL
Un total de deu estudiants, set noies i tres nois, de la Universitat de Lleida (UdL), participen des de dissabte 9 de juliol i fins avui 15 de juliol, a la Setmana del Parlament Universitari (SPUNI), una activitat de formació destinada a l'alumnat de totes les universitats catalanes per donar a conèixer el funcionament polític, l'estructura i les funcions d'aquesta institució.

Fan de parlamentaris (6), lletrats (2), periodista (1) i lingüista (1), en una simulació sobre un projecte de Llei de foment de la Pau, tot recuperant la presencialitat de l'SPUNI que l'any passat es va celebrar de manera híbrida.

La presidenta de la cambra, Laura Borràs, i el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Pallarès Marza, van ser els encarregats de donar el tret de sortida de la sessió constitutiva del Parlament Universitari, dilluns 11, a l'Auditori de la institució. Avui, els 93 estudiants de les universitats catalanes finalitzaran aquesta experiència amb el debat i l'aprovació de la Llei.

L'alumnat de la UdL a l'SPUNI cursa els graus de Dret, Administració d'Empreses (ADE), Filologia catalana i estudis occitans, Comunicació i periodisme audiovisual, Arquitectura Tècnica i Edificació, i la doble titulació en Dret i ADE. Tots ells obtindran un certificat per 30 hores de formació, que equival a dos crèdits de matèria transversal.

Enguany, en fa deu que Universitat de Lleida participa en aquesta iniciativa, coordinada actualment per la professora de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Maria Jesús Gómez Adillón. La sindica de comptes de Catalunya  M. Àngels Cabasés, exprofessora de la UdL i exdiputada, va impartir dilluns un taller sobre el treball en comissió al Parlament de Catalunya, juntament amb la cap de publicacions de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, i també exdiputada, Carme Vidal.