La Càtedra AgroBank convoca el premi 'La ciència en femení'

Per distingir els millors treballs de fi de màster en agroalimentació fets per dones

20140326 - Laboratoris Tecnologia dels aliments 008
Una investigadora al Laboratori de tecnologia d'aliments de la UdL FOTO: Xavier Mitjana (Agrotecnio-UdL)

La Càtedra AgroBank de la Universitat de Lleida (UdL) convoca enguany la primera edició del Premi al millor Treball Final de Màster (TFM) 'La ciència en femení,' dotat amb 3.000 euros, i destinat només a dones. Poden presentar-se les que hagin obtingut el seu títol durant el curs 2018-2019 en una universitat de l'Estat espanyol sobre temes relacionats amb la qualitat o la innovació en el sector agrari o alimentari. La condició és haver obtingut una qualificació mínima de 9 sobre 10.

"En la línia de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 5 que advoca per assolir la igualtat entre els gèneres i l'apoderament de les dones, i tenint en compte que la incorporació femenina a les anomenades STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) està encara lluny de la igualtat, la Càtedra ha decidit convocar un premi per tal de reconèixer el talent i impulsar les carreres professionals de les dones STEM , específicament en el sector agroalimentari", explica el director de la Càtedra AgroBank de la UdL, Antonio Ramos.

La presentació de candidatures es farà exclusivament per correu electrònic des d’aquest dimarts 1 de setembre fins el 31 d'octubre a les 14.00h. El premi al millor TFM es desenvoluparà en dos fases. En la primera, el jurat, que estarà format per Ramos i els membres del Comitè assessor científic tècnic de la càtedra, seleccionarà 6 finalistes. Valoraran especialment que el treball estigui relacionat amb la innovació, la qualitat o la seguretat agroalimentària. En la segona fase, elegiran la guanyadora.

La Càtedra AgroBank de la Universitat de Lleida convoca anualment, des del 2016, el Premi a la millor tesi doctoral en l’àmbit agroalimentari. També promou una convocatòria d'ajuts per a la transferència del coneixement, dirigida a grups d’investigació universitaris i centres de recerca públics i privats d'arreu de l'Estat, que han de treballar conjuntament amb empreses del sector en un projecte d'innovació. En la darrera edició, tant del premi a la millor tesi com la convocatòria d'ajuts per a transferència, les guanyadores van ser dos dones, Irina Torres (Universitat de Còrdova) i Belen Patiño (Universitat Complutense de Madrid), respectivament.

MÉS INFORMACIÓ:

Bases del premi