Els premis Llibre Agrari, per a la biblioteca de l'ETSEA

En virtut de l'ampliació d'un conveni entre la UdL i Fira de Lleida

Acord Fira UdL
Oró, Pueyo i Puy, durant la signatura / Foto: Servei de Premsa Fira de Lleida
La Universitat de Lleida (UdL) destinarà a la biblioteca de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) totes les obres distingides amb el Premi del Llibre Agrari, que Fira de Lleida atorga en el marc del certamen de Sant Miquel. Això serà possibles després que el rector de la UdL, Jaume Puy, i el president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida i alcalde de la ciutat, Miquel Pueyo, hagin signat avui l'ampliació del conveni marc entre les dos institucions. Són més de 1.000 llibres procedents de les 48 edicions celebrades d'aquest guardó.

El rector de la UdL ha remarcat la importància d'aquest material bibliogràfic, que es posarà a disposició dels estudiants de l'ETSEA, com a font de coneixement sobre el sector agrari. "En una economia cada cop més globalitzada i competitiva, el sector agrari, un àmbit estratègic per a Lleida, necessita una transformació important que ens faci capdavanters, i aquesta transformació vindrà a través del coneixement", ha destacat Puy.

De la seua banda, Pueyo ha posat en valor el premi explicant que és l'únic d'aquestes característiques que se celebra a l'Estat espanyol, d'una banda, i que els llibres que hi han concorregut tenen l'interès afegit de que són un reflex de l'evolució de l'agricultura i la ramaderia en els darrers 40 anys, de l'altra.

Finalment, el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha coincidit en la importància que "aquest conjunt de llibres, com a gran font de coneixement científic i professional, quedi com a fons propi de la Universitat".

Text: Servei de Premsa Fira de Lleida / Premsa UdL