La Temporada musical reivindica Clara Wieck-Schumann

Amb un concert de la pianista Imma Trepat i la soprano Marta Bonet

Bonet i Trepat
Imma Trepat i Marta Bonet. FOTO: © Sergio Panizo
Amb motiu del bicentenari, enguany, del naixement de Clara Wieck (Leipzig, 1819-Frankfurt del Main, 1896), la XXVII Temporada musical de la UdL dedica el proper concert a aquesta compositora i pianista alemanya que fou l'esposa de Robert Schumann.

A l'entorn de Clara és el títol del recital que oferiran la soprano lleidatana, Marta Bonet, i la pianista sabadellenca Imma Trepat, dimecres, 11 de desembre, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat. Interpretaran peces de Clara Wieck-Schumann, de la seua amiga Pauline Garcia-Viardot (1821-1910), així com del marit de la Clara, el músic alemany, Robert Schumann (1810-1856).

Marta Bonet va estudiar piano i cant al Conservatori Professional de Lleida obtenint Premi d'Honor, i continuà la seua formació vocal a Barcelona i a Ginebra (Suïssa). Realitzà estudis superiors al Conservatori de Música del Liceu a Barcelona, d'interpretació a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i també s'ha format al Taller de músics de Barcelona. Ha estat membre del cor de cambra de l'Auditori de Lleida i solista de la companyia d'òpera de càmera Aula 2.0 i ha col·laborat també amb la Jove Orquestra de Ponent, l'Aula de teatre de Lleida i la companyia Zum-Zum de la ciutat. Compagina aquesta activitat amb la seua professió principal, és metgessa a l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus.

Imma Trepat comença la seua formació musical als 5 anys. Finalitza els estudis amb Premi d'Honor al Conservatori de Sabadell, on actualment imparteix classes de piano. Va obtenir el grau superior d'interpretació de piano a l'ESMUC on també cursà el màster en estudis avançats en interpretació de la música clàssica i contemporània. Formada amb diversos pianistes ha ofert recitals entre altres al el Teatro del Ateneo de Madrid, el Château Rangiport (Paris) i les Scuderie Aldobrandini (Frascati-Roma).

Imma Trepat i Marta Bonet van iniciar la seua trajectòria com a duet l'any 2015, quan realitzaven el màster d'Interpretació a l'ESMUC. Des de llavors van oferir concerts a nombroses sales del país i van consolidar el seu nivell interpretatiu amb mestres del Lied com Mireia Pintó, Ofèlia Sala o Lorenzo Palomo. L’espectacle que presenten dimecres vol reivindicar no només Clara Wieck-Schumann, sinó també la seua amiga, la compositora i mezzosoprano francesa Pauline Garcia-Viardot. És l'homenatge a dos dones del Romanticisme que foren profundament admirades durant la seva època i que, injustament, el pas del temps i el fet que fossin dones les ha deplaçades a un segon pla.